Problem: Märklig Kernel.. Någon som känner igen?

Diskussion i 'Galaxy Note - ROM-filer och utveckling' startad av 73danne, 4 apr 2012.

  1. 73danne

    73danne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    När jag tittar på hur jag skall roota min Note hänvisas till olika filer att ladda hem beroende på vilken Kernel man har. Jag hittar inte min någonstans och funderar på om någon har samma Kernel som jag eller vet vilken jag skall ladda hem för rootning. Min Kernel ser ut så här: 2.6.35.7-N7000XXLC1-CL1003701se.infra@SEP-53 #2

    Jag tycker denna känns märklig utifrån de trådar jag läst... Nån som har samma eller tankar om hur jag skall göra..
    Tack på förhand!
    /Danne
     
  2. Rallypuff

    Rallypuff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Du har LC1 kernel nu. För att roota måste du nedgradera först.
    Ta hem en rootbar original rom från sammobile och flasha med odin. Sen kan du roota.
    Följ guiden som finns i detta forumet så bör det lösa sig.

    Sent from my Samsung Galaxy Note using Tapatalk
     
    Last edited: 4 apr 2012
    73danne gillar detta.
  3. 73danne

    73danne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Okej, tack! Tyckte inte jag hittade "min" Kernel alls i informationen och började tro att jag fått en udda version, men det var nog min okunnighet som lyste igenom... :-) Vet inte om jag skall avvakta officiella uppdateringen och testa den innan jag rootar...

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
     
  4. scirocco

    scirocco Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag körde in ICS stunner på min efter nedgradering, oficiella kommer att ha så mycket bloat som segar ner ordentligt, en massa skit man inte kommer att använda. ICS stunner fungerar utmärkt och är ganska bantad.