Magic och Android: vilka är era första intryck?

Diskussion i 'Magic' startad av Andreas, 7 jun 2009.

1. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Market är trevlig vad gäller det snabbt växande innehållet, men det råder fullkomligt kaos. Tragiskt att ett företag som bygger hela sin verksamhet kring världens bästa sökmotor inte klarar av att skapa en vettig sökfunktion för sin egen mobilplattform. Det behövs tags, (fler) kategorier, exclude i söksträngen, sökning på delar av filnamnet etc.

2. claxx

claxx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det verkar vara många som är nöjda med telefonen och det är ju jättebra. Men jag upplevde lite grann av samma hype kring HTC Touch Diamond som alla tyckte var jättebra men som jag nu har haft alldeles för länge. Iofs fungerar den jättebra med alla program man kan installera och leka med, men den fungerar ju inte alls som telefon. Dålig mottagning var man än är, trög dialer, tappar samtal osv osv...

Och trots att det är jätteroligt att leka med telefonen är ju fundamentet att den faktiskt fungerar som Telefon. Hur är Magic där? Mottagning, ljud, enkelhet att ta fram knappsatsen när man möter alla menyer osv

3. mikecomputing

mikecomputing Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte ringt mer än ett par samtal men ghar funkat bra med den får återkomma där.

Kontaktlistan får man fram snabbt och enkelt. Dock retar jag mig på att den synkar mot mitt google account så alla email man skickat till nån blir som en kontakt. typ: info AT blabla.com osv. Vet ärligt talat inte hur Google har tänkt där??

Detta kan man dock ställa om enkelt genom bara visa "kontakter med telefonnummer"

Att skapa nya kontakter eller importera befinliga från SIM kortet gick också smidigt. Skulle dock vilja ha nån slags flik så man sorterade sina kontakter efter vänner, jobb osv...

4. PsyDuck

PsyDuck Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 8
    Den synkade bara "Mina kontakter" från Gmail. Skulle också bli galen om alla kontakter synkades....finns ju en del skräp. :-)

5. mikecomputing

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hmm jäkla skumt faktiskt? den verkar jha kollat "alla mina mail" mappen och tagit in allt i den?

6. mikecomputing

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ARGH!!! kollade min gmail nu tydligen har jag 139 kontakter i mina kontakter. Gmail lägger tydligen själv in dem automatiskt kanske efter man haft mer än en konvensation?

nåja får väl konfigurera min gmail bättre :-)

7. PsyDuck

PsyDuck Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon: