Problem: Magnetisk plånboksfodral stör närhetsensor

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av elpapo, 20 dec 2017.

  1. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Har ni problem med er närhetssensor med magnetfodral till er s8/annan lur? När jag har skalet i tillhörande fodralet, London Wallet från IDeal of Sweden släcker inte skärmen när jag pratar och har skärmen mot kinden. Resulterar i avbrutna samtal och lampan tänds osv oavsiktligt...

    Likaså har jag ofta en svagare ljusstyrka på automatisk på skärmen när den är i skalet. Om jag försiktigt lyfter ur luren ur fodralet får jag mer ljus på skärmen vilket jag upplever mer normalt.
     
  2. Faizty

    Faizty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Nu har jag inte ideal of sweden själv men tänkte skaffa i dagarna. Just för att dem som jag förstått det inte har magneter i skaldelen ? Utan att de istället sitter i "plånboksdelen" vad jag har förstått.
    Jag har "merskal" nu och där är det magneter i skaldelen så man ska kunna sätta luren på metallytor (kylskåp osv), men den stör då bort den trådlösa laddningen, vilket suger. Så ska pga det gå till just ideal of sweden.

    SÅ. det borde väl inte vara några magneter då som stör närhetssensorn för dig? Förutsatt att inte plånboksdelens gör det när de är ihopkopplade.
     
  3. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Jag har precis samma skal men jag har inte upplevt några sådana problem alls. Väldigt nöjd med fodralet i övrigt med, gillar den nya designen som är mer slimmat än det jag hade till S7.

    Trådlös laddning funkar utmärkt iaf.
     
    Last edited: 21 dec 2017
  4. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Ideal har ett parti i mitten av skalet utan magnetism och fungerar iaf med trådlös laddning. NFC vet jag inget om
     
  5. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Aha, ja det stämmer att det är i plånboksdelen magneterna sitter. Min s8 är tänkt att 99.99% av tiden vara fodralet men nu behöver jag alltså vid varje samtal plocka ur telefon och jag kan inte använda automatisk ljusskärmstyrka.
    Endast när jag tar loss skalet från fodralet fungerar telefonen som den ska.
     
  6. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Har även du en s8? Automatisk skärmstyrka fungerar och skärmen slocknar när du är i samtal och har luren mot örat? Då ska jag reklamera mitt skal.

    För övrigt.... är även jag nöjd med skalet.
     
  7. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    S8 ja. Jag har för vana att alltid släcka skärmen manuellt med ett tryck när jag ringer så just den delen kan jag inte svara på.