1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

Mail fastnar i utkorgen

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Pillard, 8 jun 2011.

  1. Pillard

    Pillard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har precis upptäckt att min SGS inte skickar mail. Min utkorg är helt proppfull av mail som jag presumerat att den skickat iväg? Jag har provat att installera om kontot och nu iaf fått en knapp som säger "skicka utgående meddelanden". Denna fanns inte innan. Dock gör den ingen som helst nytta eftersom de ändå inte skickas. Jag kör med en exchange-server via jobbet. När jag googlat hittar jag en del prat om att ändra utgående server och liknande men jag lyckas inte hitta de inställningarna. Om jag inte kan använda mobilen till att skicka mail är den ju rätt värdelös tyvärr, någon som har några förslag?
     
  2. Veinless

    Veinless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Skulle tro att du behöver ändra port på för utgående mail (Smtp). I stort sett alla operatörer blockar port 22 som standard.
    Kolla med ditt företag vad du ska köra med istället. När det gäller inställningar i din klient så får du nog tala om vilken klient du använder.

    Sent from my V9 using Tapatalk
     
    Pillard gillar detta.
  3. Pillard

    Pillard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kör med standardklienten i gingerbread.
     
  4. Pillard

    Pillard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nån som vet hur jag kommer åt de inställningarna i standardklienten?
     
  5. Veinless

    Veinless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Gå in på kontoinställningar, scrolla ner till serverinställningar, utgående inställninigar och testa byt porten till 587.

    Sent from my V9 using Tapatalk
     
  6. Pillard

    Pillard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hm, jag har letat som en galning efter en sån inställning men den existerar inte. JAg använder Exchange Activesync. När jag går in under konton och synk klickar jag mitt exchangekonto och får upp massa val där det mest lämpliga skulle kunna vara "Inställningar för exchange-server". Under den kan jag bara fylla i domän, lösenord och serveradress. I mitt fall en adress som är webmail.xxxxx.se. Jag har bägge ssl-valen ibockade. När jag trycker "nästa" börjar den jobba och jag får efter en stund upp en fråga för att servern vill fjärrstyra en del saker, jag klickar ja och kommer tillbaka till grundmenyn för kontoinställningar. Det finns inte någonstans där man kan fylla i utgående serverinställningar. Det ska väl inte heller behövas när man kör exchange?
     
  7. Nisse Järnet

    Nisse Järnet Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    800
    Mottagna gillanden:
    124
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8
    Jag hade liknande problem med 2.2.1, fungerade bra med 2.1 och nu med 2.3.3 fungerar det också bra. Vet inte vad som var orsaken.