Problem: Mailsignalerna försvann....

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Bo_B, 22 okt 2013.

  1. Bo_B

    Bo_B Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Jag har två mailkonton i min S2:a, dels mitt privata Telia-konto som hämtas med POP3 och dels mitt jobb-konto som är kopplat till servern med Exchange-systemet (vet inte riktigt hur det funkar).
    Jag har tänkt mig att ställa in olika signaler för de två kontona när mail anländer så jag kan höra skillnaden, och dessutom ville jag ha en något starkare signal än den nivå som gäller på den förvalda pling-signalen.

    Idag gjorde jag slag i saken och gick in i Settings för mailen och kunde där välja konto och hittade ett ställe där man kan välja signal. Så då gjorde jag det och tog två signaler som var olika men låter mera än det lilla originalplinget.
    (Varför finns det ingen inställning för volymen på signalen, tro???)

    När allt var klart så väntade jag på nya mail men hörde ingenting så jag kollade och då hittade jag flera stycken som hade anlänt men UTAN att plinga alls!!!!
    Skickade ett mail till privatkontot från GMail och såg när det anlände, men ingen signal!

    Vad har jag gjort för fel nu då? Nog skall man väl kunna ställa in individuella signaler för sina konton och få det att fungera?
    Måste man starta om telefonen för att det skall ta????

    Min telefon är uppdaterad till absolut senaste version för några dagar sedan.