Man skall inte glömma att om stolpskotten inte köpte som nu t.ex. telefoner så skulle vi säkert ha ett riktigt begränsat utbud. Om ens dagens avancerade smartphone.
Om det skulle bli ett krav att uppdatera sig om tekniken för mycket för att kunna använda den så är det ganska lätt att se att då skulle den inte sälja. Användarvänligheten är ett måste om man vill ha kunder utöver de som är i någon form av expert, läs har mer än ordinär kunskap, på området.
Men när det kommer till säkerhet så är det lätt att avfärdas som stolpskott?
Om man inte innehar tillräcklig kunskap (vad som är tillräcklig kunskap är odefinierat) så får man skylla sig själv?
I pappersamhället så har vi en hel drös av konsumentskydd men när det kommer till det elektroniska samhället så har vi inget skydd förutom våran inföskaffade kunskap.
Jag köper inte det.
Men visst "Kina-grepp á la App Store" drabbar oss alla, men det drabbar oss alla också om de icke "tech-sawy" undviker android.
-----
För min del, som är helt ny till android. Så har jag efter en vecka drabbats av att få en betaltjänst som jag inte beställt. Jag har hämtat hem program från android market.
För att undvika detta så måste jag alltså vara påläst om vad programmet tillåter på min telefon.
Det kan aldrig blii acceptabelt, inte ens i närheten av att kunna säga att jag tillhör gruppen 'stolpskott'.
Last edited: 2 oktober 2011