Problem: Måndagsexemplar?

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av durango, 25 aug 2013.

1. durango

durango Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft jättestora problem med min ONE.
    Skickade in den på service för att linsskyddet till kameran hade spruckit och för att autofocusen inte fungerade(pga sprickan trodde jag då den var tvärs över linsen)
    Nåja, väl när den kom tillbaka från service fungerade inte mikrofonen längre, kunde endast prata med headset eller med högtalaren på + att kameran fortfarande inte klarade av att fokusera, alla bilder suddiga. Jag såg inte ens texten på en bilreg.plåt på 2 meters avstånd!!! Min kompis har oxå en ONE och bilderna är helt ojämförbara!!
    Då blev den inskickad igen! Fick tillbaka den i fredags så nu fungerar mikrofonen men kameran är fortfarande katastrof! Vad har de för jävla amatörer som jobbar på HTC:s service egentligen??? Har båda gångerna fått servicerapporter att telefonen är testad och att den fungerar som den skall!!!
    Kontaktade min återförsäljare så på måndag får jag byta ut den :-)
    Självklart tar jag en exakt likadan för så pass mycket gillar jag den ändå :-)

2. durango

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Uppdatering

Nu fick jag ju ingen ny telefon idag, utan måste lämna in den på service en 3:e gång!! Hur många gånger behöver HTC servicen på sig att fixa kameran eller konstatera att de inte får den fixad och ger mig en ny telefon?

3. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    De har misslyckats två gånger, alltså har du rätt att häva köpet och få pengar i handen.

4. durango

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

konversation mellan mig och HTC:

Som gammal Iphone användare så kan jag ju säga att jag inte är direkt imponerad av er telefonservice! Har haft min HTC One redan 2 gånger på service! Första gången så hade linsskyddet trillat bort och kamerans autofocus fungerade ej, allt blev bara suddigt! Då den kom tillbaka från service så var det nytt linsskydd på men då fungerade inte mikrofonen mera + att kamerans autofocus fortfarande inte fungerade! Skickade in den en 2:a gång! Då den kom tillbaks fungerade mikrofonen men fortfarande samma problem med kamerans autofocus och suddiga bilder! Kontaktade HTC via chatten och då sa de att jag får gå till min leverantör och göra en reklamation! Men det fick jag inte!!! Utan måste skicka in den en 3:e gång på service!!! Då de sedan också skrivit på båda servicerapporterna att "er telefon är testad efter service och fungerar som den skall är det ju dessutom riktigt pinsamt!! Hur många gånger behöver ni på er? Eller är det tredje gången gillt som gäller? Hade större förväntningar på en så pass dyr telefon men är riktigt jävla less och besviken!!!

Last edited: 27 aug 2013
  5. durango

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Svar HTC :

Tack för ditt mail. Ledsen att du har stött på dessa problem med telefon och leverantör. Dom har lyckligtvis fel och jag ber dig att prata med deras kundservice istället. Den skall reklameras av dem till oss. Jag hoppas att det här mailet har besvarat din fråga, men tveka inte att kontakta oss igen om du undrar över något mer.

6. durango

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag sa redan åt min leverantör att jag har redan ett mail från HTC efter att den varit in andra gången där det står att ni rekommenderar att jag skall reklamera min telefon, men de sa bara att först då den varit 3 gånger på service och de inte får den fixad så får jag en ny. Vem skall man tro på egentligen? Vilket jävla tjafs för att få en fungerande telefon!!! De skickade in den på service igår igen! Helt otroligt!!

7. durango

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Svar HTC:

Du har två hårdvarureparationer inom någon månads eller månaders tid. Detta skall eskaleras av din återförsäljare. Nu har dom skickat den till reparation och da kan vi inte göra något åt det för tillfället. Tveka inte att kontakta oss igen om du undrar över något mer.

8. Lidodido

Lidodido Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Jag fick då skicka min gamla Sony Ericsson på service 3 gånger, och 4:e gången den pajade fick jag en ny telefon. Trodde alltid det var 3 försök dom fick på sig? Hur som helst tråkigt att den ska måsta åka in på service så många gånger, fick själv ut en helt ny telefon av HTC på garantin när jag spräckte displayglaset på min.