Tips: Många G3 med fel.

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Kjell59, 23 aug 2014.

  1. Kjell59

    Kjell59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2012
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Många har problem med att G3 stänger av sig själv eller att ljudet inte är acceptabelt, antingen med eller utan hörlurar och vill därför gärna ge tips på hur ni ska gå tillväga för detta är ett hårdvarufel!

    Om felet kvarstår efter ANDRA gången från service ska ni kontakta er operatör och häva ert köp, det gäller att vara stark och stå på sig för oftast vill dom enbart skicka in den på service igen, om mobilen reklameras ska dessa också godkänna att felet finns, hittar dom inget fel skickar dom bara tillbaka mobilen till kunden igen och det blir samma rullband genom att skicka in den på service i 2 omgångar till. Så kan det nämligen hålla på i all evighet om man inte kan prata för sig!

    Se till att ni har någon som hjälper er ta tag i det här om ni ej kan själva, ge inte upp när ni pratar med operatören, stå fast vid och hänvisa konsumentverkets regler, berätta vad det kostar för just dig att köra fram och tillbaka t.e.x.. Har mobilen varit inne på service i två omgångar så häv ert köp och KRÄV att ni får en annan modell (om ni vill ha detta) Det har ni rätt till!

    Lycka till!
     
    breaking_paul gillar detta.
  2. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    832
    Mottagna gillanden:
    455

    MINA ENHETER

    Ett annat tips för att sätta press på både butiken som ni köpte mobilen i samt tillverkaren är att skriva ett klagomål på www.fairshopping.se

    Inget företag vill hamna där, en gång årligen sammanställer Fairshopping vilka företag som fått flest klagomål och på den listan vill inget företag hamna.
     
    Kjell59 gillar detta.
  3. Kjell59

    Kjell59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2012
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tack för tipset Alvin, klart värt att göra det också. Sånt här bör verkligen rapporteras överallt!
     
    Alvin gillar detta.
  4. apelipell

    apelipell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Vill bara poängtera att det gäller bara om det är samma fel. Är det olika fel så har tillverkaren fler än två försök på sig.

    "Om säljaren väljer att reparera varan och felet finns kvar efter två reparationsförsök har du rätt att tacka nej till fler försök. Men om det är flera olika fel på varan kan säljaren ha rätt att utföra fler än två reparationer."

    http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-konsument/Fel-pa-vara/
     
    Kjell59 gillar detta.
  5. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Jag tycker det är väldigt tråkigt att så många har problem med sina telefoner.
    Själv har jag haft den i fyra veckor och använt den en vecka utan problem.
    Den laggar lite i sin webbläsare och i Facebookappen, men annars är den superbra!
    Som sagt tråkigt att många har problem med en telefon som enligt många recensenter
    har hyllats som en av de bättre Smartphones 2014.
     
  6. Kjell59

    Kjell59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2012
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det stämmer, det gäller ENBART för samma fel, mitt misstag, skulle ha angett det i inlägget också, det är också viktigt. Tack för rättelsen.