Diskussion: Många problem ...

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av MaXmeOliver, 10 apr 2012.

  1. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Det räcker att man läser DOA-tråden så blir man avskräckt från köp. Men är det så illa som det låter, eller är den värd ett köp? Har till 00.00 på mig, köper med 3's fastpris.
     
  2. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Du har väl ändå 14 dagars ångerrätt om du köper genom internet (om du gör det dvs) så prova.
     
  3. Ronkan

    Ronkan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    ne det mesta är små mjukvaru buggar som kommer fixas i nya fw,s...
    bara att slå till har du otur och får en med hårdvarufel så är det ju bara att doa...

    ja den är värd det alla dagar i veckan klart bästa luren just nu...

    men skulle aldrig ge 6k för nån lur igentligen då ska den fasen kunna diska å laga mat oxo...

    men kan man få den med så pass bra abb som 349:- total då är det värt det
     
  4. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Men då kan jag inte köpa en Xperia S med erbjudandet sedan.
     
  5. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Så du tror att den blir svalare av en mjukvaruuppdatering? Är nVidia så dåliga på drivrutiner?
     
  6. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    --------------------------------------------------------------------------------
    Kan (självklart) bara prata för mig själv.
    Har DOA't 2 telefoner än så länge och jag ger det MAX 4. Sedan går MIN gräns och då byter jag lur. Där är min gräns på att det inte är värt det.
    Får du en bra HOX är det värt det alla gånger enligt mig. Får du det inte? Då blir det genast mer omständigt förstås.

    För mig är det värt jobbet. Jag bor likt dig kring Göteborg, fick telefonen via PH = många butiker att vända mig till när det strular inte många km ifrån.

    Jag har varit igenom denna resa en gång innan med HTC Sensation. Där slutade det med att det INTE var värt det. DOA 3 lurar innan jag tröttnade och tog en SGS2a istället.
    Är man redo för "första batch" problem och gillar att se en tlefon utvecklas är det en rolig resa!
    Men den kan inte kosta HUR mycket som helst i fråga om merjobb pg a bristfälliga telefoner!

    Nu när jag tänker på det har jag faktiskt enbart DOA't HTC telefoner!

    En legend
    Tre Sensation
    Två HTC One X.
    Slump eller inte? Vem vet! Tur har jag då aldrig haft åtminstone!
     
  7. Ronkan

    Ronkan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    ser inte varför den ska bli svalare...

    min är redan sval inge problem med värme över huvud taget...
     
  8. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Testade en på Elgiganten idag, det räckte med att vi spelade spel i 2 min och filmade 30 sek så blev den märkbart varmare.
     
  9. Wetterholm

    Wetterholm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Är oerhört nöjd. Fick väl ett klockrent ex antar jag

    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
  10. timebandit

    timebandit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    HOX'en är min 3e HTC mobil. Har aldrig haft problem med någon av dem. Jättenöjd HTC användare och kommer troligen inte att byta om inte någon konkurrent kommer med någon teknik eller dyligt som man känner att man måste bara ha.

    Har inga problem alls med min HOX, det enda som man kunde anmärka på är en pytteliten glipa mellan skärm och chassie men denna hade jag ALDRIG upptäckt om det inte hade skrivits om det på detta forumet! Har spelar i timmar osv osv men aldrig upplevt värmen. Man måste nog köra något väldigt krävande som film etc? Men då är det väl inte konstigt att den blir varm?

    Man har ju alltid ångerrätt och rätten att DOA osv om man skulle ha otur eller vilja ångra sig.
    Erbjudandet var även för billigt för mig för att avstå då jag hade Pott 399:- innan. Inget svårt val. Har ju faktiskt kvar min Desire om jag av någon anledning vill sälja HOX'en. Dessutom köpte jag den hos TPH och HOX'en är olåst och obrandad som gör det enklare att sälja och köpa en annan om man nu vill det.
     
  11. Ronkan

    Ronkan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    och vad är problemet?

    klart dom blir varmare vid stress kolla vilket grafikkort eller cpu som helst så blir dom varmare helt normalt vad är det att jaga upp sig för? lite värme har ingen dött av :)

    min blir ljummen runt kamera området efter en stunds användning med spel osv.. men ej riktigt varm...
    denna telefon är faktiskt den lur som haft minst barnsjukdomar av alla jag haft...

    min Galaxy S 1 blir bra mycket varmare och den funkar fortfarande klockrent efter 2 år still going strong men från början hade den MÅNGA barnsjukdomar mer en vad HOX har
     
    Last edited: 10 apr 2012
  12. Higgs

    Higgs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Sitter i samma situation. Pendlar mellan att inte köpa något alls, One X eller Xperian. Blir ju lite orolig av allt man läser om One X och är rätt tveksamt till Tegra 3 och Quadcoren, iaf att köpa första luren med det chipsettet.

    Var tänkte du beställa? tre.se och cdon.com kostar inget extra men är operatörslåsta, TPH är olåst men kostar 250 kr extra.
     
  13. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Vet iaf att handlar man i butik kan man fixa bort de där 250 kr extra, kanske även går om du pratar med dem på telefon imorgon eller så?
     
  14. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    SGSII blev skitvarm men aldrig att det påverkade prestandan negativt.
    Min HOX blir varm men inte lika varm som sgsII blev.

    Bara ta en titt på Xperia S forumet så ser man problem även där.
    Man sitter ju inte och skriver hyllningsinlägg på Swedroid utan söker hjälp och gnäll-utlopp när det är ngt som krånglar.
    Tror du skulle bli nöjd med HOX:en
     
  15. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    HOX är en riktigt grym telefon! Det har varit mycket problem det går inte att neka till (är själv inne på mitt tredje exemplar). Det du ska komma ihåg är att drabbas du av problem är det bara att DOA den och du får då en ny direkt (om den finns i lager). Så jag tycker absolut du ska slå till, bara abonnemanget som sådant gör det värt att passa på. 345kr/349kr per månad är ett väldigt bra pris.
     
  16. mortalis

    mortalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    315
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    istället för att starta en ny tråd för att man har bråttom kan man ju läsa igenom de trådar som redan behandlar exakt samma frågeställning och även titta på tråden "vi som är nöjda med vår hox" för att få lite balans...eller så kan vi bara skriva exakt samma saker här igen och sen nästa gång och nästa gång och nästa gång...
     
  17. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Nej det kan du inte, men den har också haft problem liksom alla nysläppta telefoner. Tror du skulle bli nöjd och glad med en One X - procentuellt är det få telefoner som har haft något problem öht. Det blir lite missvisande att titta i ett forum där folk söker hjälp och klagar, om du gick ut och frågade i butik så tror jag dom fått tillbaka ganska få One X.

    I övrigt så skrev du att den blev varm, min S2a blev varmare än denna vid spel, så detr inget problem skulle jag vilja påstå. Laddar du den dock samtidigt som du spelar kan den upplevas varm. Men det är för att också blir lite varm av laddningen!

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2