Market krånglat i över 24 timmar

Diskussion i 'Allmänt' startad av Dirk Diggler, 22 okt 2010.

1. Jan-Bertil

Jan-Bertil Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Motorola G84 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Motorola G84 5G
    ROM:
    Stock
    Tack, Dirk Diggler!
    Efter att ha följt dina anvisningar funkar plötsligt downloads igen.

2. holyachmed

holyachmed Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det är inte "hela systemet" utan bara /cache /data som frmateras .. orginal-applikationer i /system är fortfarande samma :)

3. peppo

peppo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Har haft samma problem... tror själv också på att det har med Googles servrar att göra. Skamligt dåligt, att de inte ska ha nog med redundans alltså!

4. diordnA

diordnA Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Men vad tröttsamt detta börjar bli, Market har ju hållit på och strulat ganska länge nu. Undrar vad det är som är så svårt för Google att fixa, det kan ju knappast vara första gången dom kopplar ihop en massa servrar som ska leverera innehåll till allmän beskådan.

5. panodil

panodil Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilken dynga... aldrig mer Android. Så här dåligt får det inte funka. Det får bli iPhone istället.

6. liato

liato Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

Tack! Fungerade för mig också.

7. inact_0040

inact_0040 Infant Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror du seriöst nån på detta forumet vill höra hur oteknisk du är? och hur man kan börja gråta för ett litet problem som google nu har fixat?

8. Radikaal

Radikaal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

fortfarande fixat vet jag inte, fortfarande många med problem och jag är en av dem. Går i vågor, ibland fungerar det, ibland inte, ibland vissa program etc. Varit så typ 2-3veckor. Men att lämna android som (med rätt hårdvara och kunskap) är så otroooligt mycket roligare pilla med jämfört med Iphone och att göra PRECIS som man vill och kan få det att se ut hur man vill, inget ont om Iphone det är en grym telefon hårdvarumässigt och filmkameran är bättre samt så har de fler kvalitets apps (funnits mycket längre), men tar man sig intresset att lära sig så mycket man kan om android och sin telefon på olika forum så vill man inte byta till/tillbaka till Iphone sedan oavsett om man får kämpa med att ladda hem apps från market varenda kväll.

9. peppo

peppo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Market strular järnet för mig fortfarande. Och det känns olustigt att avinstallera senaste Market (detta har jag dock gjort). Ingen förändring.
    Vet någon hur man återfår senaste Market, för övrigt?

10. rolflidvall

rolflidvall Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack, det funkade för mig också. Det måste vara något fel på uppdateringen. Anmärkningsvärt är att uppdateringen (som också döpte om "Butiken" till "Market") installerades helt dolt. Jag såg inte en enda dialogruta utan märkte det först när jag senare skulle gå till "Butiken" och såg på ikonen att den blivit omdöpt till "Market". Det är dåligt att uppdateringar kan installeras utan att man blir uppmärksammad. Man undrar om det finns annat som man heller inte märkt att Google tryckt in i telefonen?

11. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det kommer per automatik. Helt plötsligt så har du nya Market igen!

12. Crimzoneyed

Crimzoneyed Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

13. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    211

MINA ENHETER

Tack för tipset! Det var precis ett sådant tips som jag var ute efter. Dock har jag inte fått det att fungera ännu... Trots att jag laddat ned Fast Web Installer fortsätter appbrain att skicka mig vidare till market för att tanka hem appar.

I Fast Web Installer har jag tryckt på "Continue" för att komma vidare och sedan matat in mina google inloggningsuppgifter. Skärmen med inloggningsuppgifter har dock inte någon form av "vidare-knapp" så vitt jag kan se. För att komma ifrån den skärmen kan jag trycka "back" för att komma tillbaka till "continue"-skärmen eller "home" för att lämna applikationen. Det känns lite som att inloggningsuppgifterna inte sparats ordentligt när man lämnar applikationen med home, men nästa gång Fast Web Installer startas om finns dock uppgifterna kvar.

Har jag gjort något fel med Fast Web Installer?

m v h Henrik