Market och översättning av vissa appar

Diskussion i 'Frågor och support' startad av ormetkruper, 17 okt 2010.

  1. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Ni har säkert märkt att vissa utländska appar är beskrivningen översatt till svenska. Nån som vet om det är google eller appägaren som gör detta?

    Om inte annat är det lite kul att läsa översättningarna då det ofta blir lite knasigt. Verkar ju vara översatt med ett program och inte manuellt.
     
  2. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Jag har också varit i de funderingarna. Det verkar som appägaren gör detta med olika strings. Kollar man i det engelska forumet så är det exempelvis en som ville ha hjälp med att översätta från engelska till svenska för att skicka ut den på svenska. Inte kollat mer på koden men antar att man har texterna i strings och liknande med korrekt prefix eller suffix och så fixar sedan google/android resten.
     
  3. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 036

    MINA ENHETER

    När man som utgivare väljer till ytterligare språk att beskriva programmet med så kan man välja att få en automatisk översättning (google translate) att utgå ifrån.
     
  4. arono

    arono Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    har upptäckt det här nu. Det är så extremt fult och korkat, är det nåt google börjat lägga in som standard nu? 'Därför mig visa det över alla ställen" ;)