Market - ökade marknadsförings-möjligheter

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av gunnar-medial, 18 nov 2010.

  1. gunnar-medial

    gunnar-medial Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Mail kom nyss med Market-nyheter; detta ser bra ut för att kunna uttrycka
    vad appen kan göra:

    Finally, we are adding support for larger promotional graphics to showcase your application. In addition to the currently required app screenshot, you will be required to upload one “feature” graphic. Supported promotional assets will now include:
    - A “feature” graphic, landscape aspect ratio, 1024 x 500 (required).
    - A high-res icon, 512 x 512 (required).. The Android icon design guidelines located at http://developer.android.com/guide/practices/ui_guidelines/icon_design.html apply.
    - 2 screen shots, 320w x 480h, 480w x 854h, or 480w x 800h, increasing to 8 screen shots in the future (1 required).
    - A link for a promotional video hosted on YouTube (optional).
     
  2. Fredrik

    Fredrik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Liten iriterande grej är att en 512*512 ikon är obligatorisk
     
  3. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Hmm.. Vad är problemet med det? Sparar man inte sin egen grafik får man skylla sig själv tycker jag.
     
  4. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Problemet är när man skapat sin ikon som rastrerad grafik i något rit-program. Då är ikonen antagligen i upplösningen 48x48 pixel.

    Att bara skala upp en 48x48 bild till 512x512 blir FULT.
    Att rita en ny snygg bild som är 512x512 stor kräver betydligt mera konstnärlig talang än att kludda dit lite pixlar på en liten 48x48-ikon.

    Visst, om man har gjort sin ikon i form av vektorgrafik är det inga större problem med att skala upp den till valfri storlek. Å andra sidan brukar inte vektorgrafik bli särskilt vackert i de låga upplösningar som man har på ikoner.

    m v h Henrik
     
  5. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Då får man använda döyta runt om så att du har 48 px ikon och 466 px döyta istället.
     
  6. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Ja, men varför vill de ha en 512x512 stor ikon? Jag tror inte att det är för att de vill presentera en 512x512 bild som ikon utan avsikten är nog att ha en stor bild som sedan kan skalas ned till önskad storlek. Att skala ned bilder brukar inte innebära så katastrofala effekter för bildkvaliten som att skala upp en bild.

    Dock om man skulle skala ned en 512x512 till t ex 32x32 så skulle det bara bli en liten prick på en vit yta om man kör på förslaget med döyta.

    m v h Henrik
     
  7. Fredrik

    Fredrik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Well, inte alla som är kompetenta grafiker, och väldigt få iconpacks som har den upplösningen på sina ikoner