MarketEnabler fråga!

Diskussion i 'Frågor och support' startad av jackez, 26 dec 2009.

1. jackez

jackez Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hallå!

Fick min HTC hero i julklapp, nu är det rootad och klar och är galet nöjd!
    Har precis instrallerat MarketEnabler, och när jag trycker på någon paid app så står det att det kostar 0,70 euro t.ex. sen kommer man till Google Checkout.

För jag trodde att man kunde få hem betalapps gratis med hjälp av MarketEnabler, men så är inte läget då eller?

2. SwedBear

SwedBear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Du har nog missförstått lite. MarketEnabler ser bara till att du har möjlighet att köpa program. Det är nämligen det som inte går om du har en orootad Android-telefon i Sverige (och många andra länder). Google har i sin o'ndliga visdom fortfarande inte öppnat upp så vi kan köpa apps. Med MarketEnabler så blir det möjligt att köpa eftersom den "lurar" Market att du är från ett land som har tillgång till dessa appar.

För du vill väl faktiskt att utvecklarna får sina pengar istället för att få allt gratis?

/B

3. koltrast

koltrast Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Avskräcks inte av att köpa apps ifrån market, du har alltid en try-out period i och med att du har köpt appen. Gillar du den inte är det bara avinstallera och få pengarna tillbaka. Jag tror det är 24 timmars "öppet köp" som gäller.

4. gylfe

gylfe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det där var något nytt! får man alltså automatiskt pengarna tillbaka om man avinstallerar inom 24 timmar, eller behöver man göra något ytterligare?

5. Cpt.Chernobyl

Cpt.Chernobyl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet någon när kära Google tänker låta oss barbarer få tillgång till betal-apps ? Utan Market Enabler dvs

6. e2zippo

e2zippo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Går det att ta bort market enabler på nåt vis, tänkte kolla om det är det som ställer till att mitt headset inte fungerar möjligtvis?

7. Matenrou

Matenrou Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ett enkelt sätt att ta bort programmen utan att behöva gå in i manage applications är att öppna din app drawer. Håll in appen så att skrivbordet kommer fram, istället för att lägga ut den som man gör när man skapar en genväg. Så lägger du den i soptunnan. Då kan du välja uninstall. Det fungerar för mig, vet inte om det är min rom som gör det men tror inte det.