Marquant M700 (Jula AB Art. NO. 920-471) Teknisk tråd

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Arglo, 30 jul 2012.

  1. drex

    drex Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hur fick du ner sun4i_crane_q701_HC? har försökt med arglos sätt men lyckas ej :(
     
  2. Stefan_bmk

    Stefan_bmk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    BlueTooht

    Hej hej alla ! newbe här :)

    Har testat att få en BT-dongel att lira med min m700 utan framgång testat en helhög både med och utan apps, har tyvärr totalt misslyckats samma med 3g-dongels...


    Om någon lyckats med att få 3-g och bt att lira, så vore jag väldigt tacksam med vilken app och vilka donglar ni använt er av...

    Min platta är helt omoddad. :)
     
  3. Bryne

    Bryne Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var och tittade på denna platta idag, blev förvånad hur pass smidigt den flöt på i menyerna för att vara en så pass billig platta samt det är ICS på den!
    Blev väldigt sugen på att köpa en, dock kommer den i stort sett ha ett ändamål, att köra xbmc remote appen. Är det någon som har den här plattan som kan testa ifall det funkar?

    Sen ni som har länkat andra market place, hur är utbudet på dom? Är det snarlikt med google play?
     
  4. Stefan_bmk

    Stefan_bmk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kör 1mobile market på min verkar som det mesta finns där plus lite till !
     
  5. Bryne

    Bryne Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ser du om official XBMC Remote finns där? Och om du eventuellt kan testa det?

    Är du i övrigt nöjd med plattan? :)
     
    Last edited: 8 aug 2012
  6. Juppe

    Juppe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Arglo. jag har fått allt att fungera med sun4i_crane_q701_HC, dock kan jag ej hitta vilken toolbox som kan ändra origin.
     
  7. Looney

    Looney Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ingen som kan svara på hur man kommer in i recovery läget?
     
  8. B.Höijer

    B.Höijer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Mitt Huawei E 1550 fungerade rätt in i plattan när jag tog bort pinkoden,man får starta upp plattan och sedan stoppa in modemet i USB då börjar det snart blinka grönt och efter ytterligare litet tag så blir det blått så att det går att köra jag har Tre som operatör
     
    Last edited: 9 aug 2012
    Stefan_bmk gillar detta.
  9. apanoladotcom

    apanoladotcom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag laddade ner den via Crownhos webbsida som Arglo beskrev. Om du inte får till det kan du försöka söka på filnamnet på google.se. Det dyker bland annat upp några ryska webbplatser där filen kan laddas ner.
     
  10. Anthracite

    Anthracite Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Listade /system/bin och fann att busybox är installerat.
    (Är det vanligt att busybox finns med i nya plattor? Marquant är min första platta, så jag har inget att jämföra med.)

    Versionen som är installerad är 1.18.3.
    Enl BusyBox www.busybox.net är senaste ver 1.20.2.
    * Bör jag uppgradera till senaste ver?
    (Senaste är väl iofs alltid bäst, men har det i det här fallet någon praktisk/viktig betydelse?)

    Och två generella frågor som inte har direkt med M700 att göra...
    * Det blir tjatigt i längden att behöva skriva "busybox" före varje kommando, så jag vill skapa ett alias-kommando "bb" som pekar på "busybox". Hur gör man det i Android?
    * Vilken terminal rekommenderas för en 7-tum platta? (Kör nu "Terminal Emulator" ver 1.0.44. Funkar bra, men inte perfekt, tex "top" funkar inte som det skall.)
     
  11. Nervsjuk

    Nervsjuk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det är helt j-vla omöjligt att ladda ned firmware på den där fruktansvärda 115-sidan. Fattar nada! Har provat flera gånger i helgen.
    Laddade ned och installerade deras nedladdningsklient (efter att jag installerat något annat skit på sidan för att jag inte kan tjing tjong), men den vägrar att ladda ned något.
    Sökte på filnamnet på Google istället och hittade en rysk sida istället.
    Den var bara rakt på sak, och nu laddas den ned.
     
  12. Meizu

    Meizu Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    har inte lyckats ladda ner sun4i_crane_q701_HC
    någon som kan skicka den eller lägga upp den på ett ställe där man kan ladda ner den
     
  13. drex

    drex Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur flashar jag CWM med sausagemod? Är nybörjare när det gäller android. Har bara hållt på med ios dev förut därav lite förvirrad


    Skickat från min M700 via Tapatalk 2
     
  14. civi

    civi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det finns. Har inte testat.
     
  15. Looney

    Looney Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Snälla!
    Ni som lyckats flasha era Marquant Plattor kan ni inte berätta eller hänvisa till någon länk hur man ska gå till väga!
    Jag har provat alla tänkbara sätt att försöka komma in i recovery läget men ej lyckats.
    Vore väldigt tacksam för svar!
     
  16. Meizu

    Meizu Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    1. Håll inne Menu knappen.
    2. Medan du håller Menu intryckt, koppla in USB kabeln i plattan (den ska redan vara inkopplad i datorn).
    3. Släpp Menu och tryck ca 10ggr på Power i rask takt. Nu borde drivrutinerna börja laddas till datorn.

    Ha ej laddaren inkopplad till plattan när du gör detta.
     
    Looney gillar detta.
  17. Looney

    Looney Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för tipset.
    Men jag får det inte att fungera!
    Har provat när den är avstängd och påslagen men inget händer.
    Ska jag behöva nöja mig med detta?
     
  18. falfina1

    falfina1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    M700

    Tjenare !

    Jag har just registrerat mig och är rätt så nytt med Android.
    Sen ett halvår tillbaka äger jag fyra stycken Androidenheter därav två stycken MarQuant M700 som fungera bra för mig.
    Min första fråga, till dom som kan och vet angår Gmail-Konton man ska har för Synkronisering och Säkerhetskopiering osv. Ska var sin Enhet har sin egen Konto eller kan man använder en Konto för alla Enheter ?
    Jag försökte också att komma in i BIOS- res. BOOT-inställningar men lyckades inte (än), en surfplatta är också bara en dator, tycker jag, så denna möjlighet måste finnas nånstans.
    En Platta med Win7 på tex. kan jag BOOTa från vilken medium som helst så jag kan köra en Linuxsystem på den, om jag vill.

    = Forumet år mycket större om man är med =

    m.v.h.
     
  19. pezlin

    pezlin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Platta som fotoram

    Hej!

    Jag funderar på att köpa denna platta och ha som fotoram med bilder från tex Picasa eller FlickR (någon typ av RSS-feed antar jag). Mitt önskemål skulle då vara att också ha en app som sköter så att plattan automatiskt stängs av/går ner i viloläge mellan vissa klockslag och startar upp vid andra klockslag. Någon som vet om det finns appar som kan fixa dessa önskemål?
     
  20. micce84

    micce84 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    m700 problem

    Tjo ny på forumet jag har försökt att få tag på sun4i_crane_q701_HC men det är omöjligt nu fungerar inte 115 sidan längre jag har googlat på det men hittar inget vettigt så om någon vänlig skäl kunde skicka den till mej skulle vara snällt eller om ni har fått tag på orginal firmware. För min platta fick spelet inget intern minne och pekskärmen vart lustig och oanvändbar när jag tryckte och fick fram tangentbordet så trodde den att jag tryckte ner flera knappar på en gång det var omöjligt att skriva något på den. så jag har bytt firmware till en annan men nu så fungerar plattan bra men pekskärmen fungerar inte så jag måste använda en mus nu

    för att att flasha
    1,hämta och installera LiveSuit och hämta firmware
    2,lägg in firmware i livesuit
    3,stoppa i usb kabeln i datorn
    4,håll inne meny knappen och stoppa in usb kabeln i plattan och tryck på power ca 10 gånger samtidigt som meny är intryckt då ska det komma uppe en ruta på datorn som du ska svara ja på sen kommer en till ruta som du ochså ska svar ja på sen tar det 2-4 min sen är det klart nu är plattan flashad


    Micce
     
    Last edited: 8 okt 2012
    jimjim06 gillar detta.