Massiv radering av sms!

Diskussion i 'Legend' startad av lfc___92, 3 maj 2011.

  1. lfc___92

    lfc___92 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har i dagsläget över 38 000 sms på min htc legend.. Det är helt otroligt vad många det är.. Som ni förstår så segar telefonen ihop totalt. Och efter vad jag läst och sett så känns det som att en återställning är det enda alternativer som kvarstår. Och jag vill gärna ha tips på vad man kan spara och göra för att slippa starta från noll efteråt. :)
     
  2. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Det va många de :) Har du provat att bara ta bort alla sms istället för drastiska åtgärden återställning? Att tänka på är att om du gör en återställning så är ju fortfarande allt på sdkortet kvar.

    Är du rootad? Titanium backup vore inte fel för dig.. speciellt proversionen så du kan ta backup av app+data, flera samtidigt. Om inte så vore ju kontakter, bilder/filmer/musik värt att spara och du spelar mycket, hitta åt sparfilerna för spelet.
     
    Last edited: 3 maj 2011
  3. lfc___92

    lfc___92 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haha jo jag är en minst sagt flitig "messare".. Försöker jag ta bort trådar med sms så hänger sig bara sms-programmet, har testa med flera olika. Har även testat appar men det är otroligt segt och lönar sig knappast.

    Är inte rootad. Kontakterna är ju länkade till mitt google-konto, visst kan man enkelt importera kontakterna till minneskortet? I såna fall så är ju den biten klar, för alla bilder och videos ligger på sd-kortet. De få musik-filer jag har kan få försvinna då jag anänder spotify :D likadant med spel, highscore klarar jag mig utan. Dock så använder jag Appbrain, där alla spel är synkade. Finns det någon smart lösning som man kan importera apparna därifrån in i telefonen igen efter en återställning?
     
  4. Adam2

    Adam2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Håller med hedztrem, börja med att radera SMS:en. De flesta SMS-applikationer har funktioner som tar bort alla sms (ev. från en specifik användare). Ett annat sätt att att ladda ner någon gratisapplikation som raderar åt dig. Finns många olika och de flesta låter dig radera meddelanden från en viss person eller meddelanden som är äldre än x dagar med bara ett knapptryck...

    EDIT: Jaha.. då var mitt svar ganska värdelöst... :)
     
  5. lfc___92

    lfc___92 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Joo men det är ju det att jag testat det, och det vill bara hänga sig hela tiden :( Och andra appar som endast ska radera sms tar miljarder år på sig, det funkar inte någe vidare tyvärr..
     
  6. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Jajemen det kan du enkelt göra.. Har själv aldrig använt appbrain så vet inte. Angående sms:en igen. Vilken smsapp kör du med? stock?Kan ju tipsa om handcent eller gosms om det inte är redan det du kör med? Efter en snabb google sökning hitta jag följande.

    1. Det ska finnas en app som heter "delete old message" Den kan du pröva. Verkar ha hjälpt flera!

    2. Om du har handcent och det går ändå inte ta bort så hitta jag denna länk , kapitel m. http://www.handcent.com/Faq.php#TAG_FORCE_DELETE

    3. Om inte 1 eller 2 funka så kanske du får fram nå nytta av detta?
    http://androidforums.com/hero-support-troubleshooting/33569-cant-delete-text-messages.html
     
    Last edited: 3 maj 2011
  7. lfc___92

    lfc___92 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har kört med handcent förut, men det hängde sig. Kör nu med gosms och det hänger sig också.. Och det var den dära "delete old messages" som tar flera miljarder år på sig att radera :/ . Ska försöka mig på alternativ 2, dock kan det ta rejäl tid innan handcent e nedladdat...
     
  8. lfc___92

    lfc___92 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har en känsla av att om det ens skulle funka att radera genom det där sättet, så kommer det vara oerhört segt.. Kan man inte flytta över smsen till sd-kortet så man kan docka till datorn och sen radera enkelt därifrån?