Fråga: Måste man ha kompass i plattan för att ordentligt navigation ska fungera?

Diskussion i 'Allmänt' startad av timoat, 26 aug 2017.

  1. timoat

    timoat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Argh, köpte mig en Huawei mediapad t3 10 tum lte, för att använda som gps I bilen. Nu när jag sätter igång Google maps går det inte att klicka på den lilla kompassen för att få den där 1st person viewen, den håller sig på top down vyn! Visar sig att plattan inte har inbyggd kompass, helvete!

    Jag har inte hunnit testa den ännu när jag kör, så jag vet inte om jag måste förflytta mig för att det ska funka, men nån som vet? Så jävla segt att behöva skicka tillbaka den när jag gjorde sånt klipp...[​IMG] nån som kan stilla mitt sinne?
     
  2. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Det stämmer att du måste ha kompass i enheten för att den ska kunna visa riktning från start. Men det brukar ordna upp sig ändå efter att du börjar röra på dig i en riktning då den därigenom får en riktning. Men nackdelen är om du stannar upp någonstans så tappar den bort sig snabbt. Så det lär ju fungera hjälpligt iaf.
     
  3. timoat

    timoat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Helvete också! Finna det nån enhet som har kompass som är under 2000 kr kanske? Jag som trodde jag gjort ett sånt jäkla kap!
     
  4. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Jag har själv gjort liknande misstag med kinesprylar, man kan aldrig utgå ifrån att allt man är van vid ingår med kinesiska SoCs [emoji1]
     
  5. timoat

    timoat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Trodde verkligen inte att Huawei räknades som kina grejer. Dock verkar det inte vara mpnga i den prisklassen som har kompass...