Mate 20 pro via Comviq

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by kahn, Dec 5, 2018.

1. donuts

donuts Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Huawei mate 20 pro har generellt bättre kamera i mörkare miljöer, bättre batteritid. Den slår även exynos på vissa prestanda tester men halkar något efter på tex grafik.
    S10 har enligt mig bättre video och en markant bättre selfie kamera,samt mer ramminne. Båda telefonerna kommer få nästa android uppdatering.
    Men det känns ju lite svårt att motivera att s10 är värd så mycket mer, om man inte kör Samsung pay eller är väldigt förtjust i Samsung mjukvara.

2. kahn

kahn Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo jag känner väl till Gluegate, sambon fick en dålig variant och fick skicka in den för utbyte, fick sedan en bra skärm. Jag spelar ingenting så det om grafik spelar inte jättestor roll. Video och foto med huvudkameran använder jag en del, har ganska nyligt fått en son och vill få fina kort och filmer. selfikamera kunde jag vara utan :)
    Jag tror jag kommer avboka min s10+ och ta en mate 20 p istället. Det går helt enkelt inte att motivera prisskillnaden för min del.

EDIT: Beställt mate 20 pro nu och avbeställt hos Halebop :)

Last edited: Mar 1, 2019
    Nevgh likes this.
  3. Exoil

Exoil Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nån som beställt telefonen från Comviq som vet om det är Dual sim versionen man får?

4. tojjetok

tojjetok Professional Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Svar ja.