Matricom G-box Midnight MX2, bästa Android-mediaspelaren?

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av Konstigt, 4 maj 2013.

  1. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Denna mediaspelare ser riktigt bra ut! Släpps officiellt 2013-05-10. Går redan nu att köpa.

    Hemsida: http://androidtvbox.us/

    Kan köpas på: http://amzn.com/B00CH643A8

    Specs: http://www.gboxcanada.com/#!g-box-midnight-mx2/cxu3

    Reviews:

    http://liliputing.com/2013/05/g-box-midnight-mx2-tv-dual-core-tv-box-is-made-for-android-xbmc.html
    http://www.cnx-software.com/2013/05/06/matricom-g-box-midnight-mx2-android-tv-box-review/

    Forum:

    http://androidtvbox.us/forum/g-box-midnight-mx2/
     
    Last edited: 6 maj 2013
  2. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Bra post som förklarar tillverkarens mål med nya MX2. Känns helt klart som det är den man skall ha om man vill ha en device som fungerar.

    http://androidtvbox.us/topic/another-new-box/#post-8488

     
  3. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Nu är dem officiellt släppt och tillgänglig på Amazon.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
     
  4. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Efter att ha surfat forum & reviews kan jag ju konstatera att den inte är direkt felfri! Så vill man ha väl-fungerande XBMC på Android är det nog Pivos Xios DS som gäller.
     
  5. Roligbarn

    Roligbarn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  6. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Nope, inte köpt ännu. Väntar på att den skall få den update som alla på forumet väntar på som skall komma OTA.

    Det finns ngn beta nu som heter 1.1.2f som verkar lösa mycket iaf.

    Lägger även på Miracast vilket jag tänker använda.. skall bara ha en konfirmation på att det fungerar med t.ex. Nexus 4.
     
  7. MatsF

    MatsF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 3
    Jag hade nästan gett upp att hitta någon som fungerade men den här verkar klara hela min kravspec utom en enda sak. Den klarar inte original Xbmc, inte heller libstagefright builden tror jag. Men med deras andra produkter verkar de ha visat att de håller saker uppdaterade, även Xbmc.

    Jag är samtidigt så trött på både min Mac mini och min jailbreakade Apple TV så jag chansade och beställde precis en till att börja med får vi se hur det går.

    Skickat från min SGP311 via Tapatalk 2
     
  8. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Last edited: 10 jun 2013
  9. MatsF

    MatsF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 3
    Jag såg den jämförelsen också, det var nog bland de sämsta jämförelser av någonting jag sett faktiskt. Han verkade så djupt okunnig om så mycket utom de gamla spelen han visade.

    Jag var väldigt tveksam just mellan Ouya och MX2 innan jag valde MX2 trots att det ser ut som att Ouyas hårdvara är bättre/snabbare. Jag skall bara ha den som mediaspelare och där räcker det mer än väl.

    Vad som avgjorde för min del till MX2:ans fördel var att Ouya inte har stöd för Play Store och att MX2 har det. MX2 har också OTA-uppdateringar vilket är precis det jag vill ha till min(a) mediaspelare, att den bara går utan massa meckande med den. Jag håller gärna på och sätter in andra firmwares men inte på min mediaspelare, den vill jag bara att den skall fungera varje gång jag sätter på den.

    Här kan vara en intressant länk där jämförelsen diskuteras i xda-developers.

    Jag ville också ha en box, för jag ville ändå koppla den med sladd till nätverket, ha en ordentlig strömkälla och bättre WiFi så då blir det ungefär samma pris som för en sticka med de tillägen. Ingen av de andra boxarna klarade mer än max 7-8 av mina 11 krav bortsett från MX2 som klarade 10 eller 11 (det får vi se med tiden).

    Min har skeppats från USA nu till slut. Vi får se när den kommer. Amazon säger 19:e och FedEx säger i morgon, det blir kanske någonting mittemellan.
     
  10. MatsF

    MatsF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 3
    Om någon undrar varför det är så många video-reviews av MX2:an redan så är det för att Matricom har en kampanj. De första 100 som ställer sig i en kö hos dem får en MX2 till helt gratis om man gör en 3 minuter lång video-review och laddar upp på YouTube och Amazon.
    Jag ställde mig i kön igår och fick nummer 86 :)
    Här är detaljerna om någon är intresserad av att veta mer. Utanför USA får man betala frakten.
     
    Last edited: 13 jun 2013
  11. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Någon som kan verifiera att Miracast fungerar? Lämpligen på firmware =>1.1.4.
     
  12. Trhuster

    Trhuster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hur gick det? Är du nöjd med den? Hade varit roligt och få en liten review från dig!
     
  13. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Har följt dessa produkter ett tag och tror inte man kan blir nöjd ägare till en sån om man inte gillar att hålla på med småfixar, beta-firmwares etc. De har fortfarande inte fått ut den utlovade OTA-uppgradering som lovades vid release utan finns bara olika beta-releaser typ. Ser man i forumet verkar det allt annat än problemfritt.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
     
  14. loudinc

    loudinc Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Köpt en MX2 från Amazon.
    Måndagsex eller över lag taskig kvalité vet jag ej men min fungerar inge vidare iaf.
    Kör jag upplösning över 480p så får den värmeproblem och bilden börjat flimra tills bilden försvinner.
    Ny större kylare på g men de ska ju fungera direkt!

    Skickat från min HTC Desire HD med Tapatalk 4 Beta
     
  15. Trhuster

    Trhuster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag håller med om att de flesta produkter har problem. Men det är gött att få tillgång till playstore och surfa på nätet.

    Det största problemet jag har är att film inte flyter lika mjukt och fint som på min wdtv, får se om jag hittar någon box som man kan bli nöjd med så småningom.
     
  16. MatsF

    MatsF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 3
    Ledsen, men något har blivit fel med min Tapatalk så jag har haft den här tråden som läst, men precis nu reagerade jag på att det var så sent datum för sista inlägget så jag gick in och kollade och hade flera olästa inlägg här.

    Om MX2.

    Vad jag vet så skall jag använda den med XBMC till 95%. Där fungerar den ganska bra. Jag kan streama 1080p-filmer utan problem. Då jag kör Live-TV från min Dreambox så är det ett annat format så där hackar 720p men SD fungerar bra.

    Jag har den i sovrummet och där har jag en 720p TV men den stöder inte att visa 1080p ännu utan det är någon uppskalad variant vad jag förstått..

    Miracast fungerar bara i någon sorts Alpha-version ännu.

    Likaså Bluetooth vilket jag gärna vill ha igång.

    Man kan nu bestämma att ha XBMC som launcher vilket passar mig förträffligt.

    OTA-uppdateringar har inte börjat fungera ännu. Dessutom hela uppdateringar med reset av allting.

    Jag har inga problem med värmen och stänger aldrig av den heller. Många verkar slippa det med den senaste uppdateringen, men jag har aldrig haft det.

    Så jag är både missnöjd och nöjd. Jag kan inte göra allting än, men jag kan göra mer och det fungerar bättre än med min jailbreakade Apple TV som jag bytte ut den mot.

    Men ännu fungerar den inte nog bra för att kunna byta ut TV-rummets XBMC.
     
    Trhuster gillar detta.
  17. Trhuster

    Trhuster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tackar för din input! Jag har två dualcorestickor och tycker att det är lite microhack/stuttering i panoreringar och snabba zoomingar tex. Det är inget du märkt av?

    Kan rekommendera Arcos Video Player om du har problem med XBMC, glöm inte att köra Archos all codec pack en gång först bara.

    Den fungera väldigt bra med min nas över smb och är väldigt enkel att komma igång med, laddar själv ner covers och info.