1. Registrera ett konto och bli del av Sveriges förmodligen trevligaste och mest hjälpsamma community.
    Stäng notis

Tips: MCO Kortet som är som Revolut och mycket mer

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av ganmo, 11 jan 2019.

1. ganmo

ganmo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    165
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 6S

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 6S
    Okej här kommer ytterligare tips på ett fintech kort som jag spanat in på nämligen MCO Crypto.com Wallet & Card App

Det har alla egenskaper från Revolut, dock är deras kort från början fokuserad mot kryptovalutor iom är deras kryptohandel funktion mer mogen. De har något som heter "Crypto Invest" del där du kan välja att köpa in dig på så får du en exponering mot kryptovalutor utan att du aktivt behöva göra valet av vad som är värt att köpa nu.

De har ett olika kort att välja mellan, alla korten saknar årsavgift. Dock måste man köpa X antal MCO coins om du vill ha ett kort från deras premium segment. Första kortet från deras premium segment är "Ruby Steel". Du behöver köpa 50 MCO ~ ca1000kr. Har 1% cashback på allt du köper. Nästa kort "Precious Metal" kostar 500 MCO, och ger 1.5% cashback.
    Ni kan kolla upp mer på deras hemsida vad för egenskaper korten har. En annan egenskap som är rätt bra också är att man får tillgång till airport lounges om man skaffar "Precious Metal" kortet.

Någon annan som spanat in på det?
    Kortet är tillgängligt i Singapore nu bara, men de kommer att ge ut kortet i Europa och USA snart.

Fördelar
    + Airport lounge om du investerar minst 500 MCO ~ ca 10000SEK
    + Hög cashback 1-2%
    + Interbank rate
    + Kryptohandel
    + Skicka pengar mellan andra MCO användare
    + Crypto Invest (kryptofond)
    + Man kan toppa kontot med debit/kreditkort
    + Tjäna pengar genom att vara delaktig i en Council Node

Nackdelar
    - Premiumkorten måste köpas med MCO, som man sedan måste behålla i minst 180 dagar
    - Finns inte i Europa än (men förhoppningsvis snart)

Om du är intresserad och vill kika in appen använd då min referal så jag får en push framåt i kön. Tror man får någon cash reward också om man reggar med koden.
    https://platinum.crypto.com/r/kp2hgw6l17 eller ange KP2HGW6L17 i appen när du registerar

Last edited: 12 apr 2019
    milky81 och bernard gillar detta.
  2. katho

katho Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 325

MINA ENHETER

Kom till europa med insättningsgaranti så kan det vara intressant.

bernard gillar detta.
  3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    15 353
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel 3
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    OnePlus 6
    ROM:
    Oxyogen Stock
    Platta:
    Google Pixelbook
    Övrigt:
    Galaxy Watch, Fossil SportWatch (2018)
    Här är en lista över flygplatsloungerna man har tillgång till genom "LoungeKey" som ingår i Green, White och Black-korten: Stranded Traveller | LoungeKey Single Use Pass

Det är samma bolag bakom Priority Pass som står bakom LoungeKey .

Här är en kortjämförelse: Crypto.com | MCO Visa Card

Det här är nog inte ett kort för alla, men visst är det intressant om man har ett intresse för kryptovalutor.

Last edited: 11 jan 2019
    ganmo och milky81 gillar detta.
  4. ganmo

ganmo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    165
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 6S

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 6S
    För er som jagar cashback och är intresserad av kryptovalutor så kan jag berätta att Crypto.com förbättrat på cashback reward. Numera så kan man få 1% cashback med deras gratiskort. Och upp till 5% cashback om man låser MCO tokens. Samt beroende kort som man väljer så kan man dessutom få cashback på Netflix och Spotify. Upp till 10USD kan man få tillbaka så princip kan man abonnera dessa tjänster gratis.

Dock är kortet idag än så länge bara tillgängligt i Singapore. Men enligt deras VD så ska det snart komma till USA och därefter EU :)

bernard gillar detta.