Mecka in Samsung Galaxy Tab 10.1:s virtuella tangentbord i emulatorn

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av DrLaban, 9 maj 2012.

  1. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Jag sitter inte inne med en egen fysisk Galaxy Tab 10.1 och får hålla mig till emulatorn. Trist bara att tangentbordet som Samsung behagar tillhandahålla har skillnader i hur EditText:s med input-type "date" jämfört med de tangentbord man kan använda i emulatorn.
    Så min fråga är kort och gott för att göra min testning mer konsekvent: Går det att mecka ut det virtuella tangentbordet för att sedan installera detta i emulatorn?
     
  2. ozp

    ozp Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Om du lyckas extracta apk:n från tabben borde det gå att installera den i emulatorn, om inte samsung har fixat till några egna api för sitt tangentbord.
    Ta en titt i /system/app på tabben, den brukar vara readable.
     
  3. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Jess, jag ska ge mig på detta när/om jag får tag på (någon som har) en tab. Gött tips!
     
  4. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Det finns säkerligen högvis med mer eller mindre modifierade original ROM:ar borta på XDA. Se till att någon där det står den skall installeras med Clockwork Recovery för då är den ett vanliga .zip fil som enkelt kan plocka det du vill ha ur.

    Står det att de skall installeras med Odin så leta upp någon annan istället. Det går att plocka ur dem men det är ett jäkla meckande. Jag har gjort det en gång och tänker inte ge mig på det igen om jag inte absolut måste.

    Här har du en får 8.9 tab:en (som i princip är identisk med 10.1:an): http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1492868
     
    DrLaban gillar detta.
  5. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Jag sitter med en Galaxy Tab 8.9 här och hittade tangentbordet som heter "AxT9IME.apk", men det är inte bara att langa in den i en emulator-ROM hur som helst. Om jag fattat saken rätt så måste den deodexas och bearbetas, (det finns massvis med filer som AxT9IME ser ut att vara beroende av) vilket gör det hela lite mer överskuggat för mig.
    Jag lyckades vid ett svagt ögonblick installera apk:n, genom att kopiera in den och en odex:ad fil i /system/app, men det blev helt stört med upplösning och utritning.
    Just att krångla ut denna APK från Tab:en och göra om den till en installerbar APK skulle jag vilja få något tips om hur man gör, eftersom jag inte (såvitt jag vet) kan använda någon recovery-zip för att installera den.
    Jag försökte följa denna guide, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1475695 , men den skiljer sig lite i det att guiden vill göra en recovery-hanterbar zip-fil och jag vill ha en APK som jag kan lägga i system/app

    [Edit]Jag läste igenom ditt inlägg igen och insåg att jag missade det viktiga där: "...enkelt kan plocka det du vill ha ur." Jag antar att jag iom det packar upp filerna från zip-filen och placerar dem på sina respektive platser i emulator-ROM:en och ser om det fungerar?[/Edit]

    [Edit2]Jag kan konstatera att det inte fungerar att kopiera ut AxT9IME.apk från en custom-ROM och klistra in den i emulatorn under /system/app eller att försöka installera den, för det blir problem i och med det. logcat nämner Package [xxx] has no certificates at entry classes.dex; ignoring! Det ser inte ut att finnas väldigt mycket information om hur man kan få in appar på det här viset i emulatorn.[/Edit2]
     
    Last edited: 4 jun 2012