Övrigt: Meddelande när en hemsida ändras?

Diskussion i 'Off Topic' startad av BrearedsDea, 5 feb 2021.

1. BrearedsDea

BrearedsDea Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    737
    Finns det någon tjänst som kan meddela mig (via Mail eller pushnotis t ex) när nånting ändras på en sida. Istället för att jag själv öppnar webbläsaren och uppdaterar sidan för att se om det skett någon ändring så kanske det finns någon sida eller app som för det?

2. Buzz

Buzz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    942

MINA ENHETER

bernard och BrearedsDea gillar detta.
  3. Trino

Trino Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    255
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Note 20 Ultra/iPhone 11 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Note 20 Ultra/iPhone 11 Pro
    ROM:
    Original
    Övrigt:
    Chromecast
    Jag har använt följande tjänst och som fungerade mycket bra.
    Visualping: #1 Website change detection, monitoring and alerts

bernard och BrearedsDea gillar detta.
  4. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    29 397
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel 3
    ROM:
    Stock
    Platta:
    IPad Pro 12.9
    ROM:
    IOS 14
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag använder Distill Alert (Chrome-tillägget färmst): Monitor websites for changes, get SMS alerts and email alerts | Distill.io

Det finns även en hygglig app du kan köra i telefonen eller på surfplattan för ändamålet, som jag brukar köra om det är något viktigare där jag önskar tät bevakning för en kortare period, men ökar förstås batteriförbrukningen: https://play.google.com/store/apps/details?id=me.webalert

Om du har en NAS eller en server finns andra lösningar du kan köra lokalt också. Fördelen med en lokal lösning är att man kan ha ett oändligt antal bevakningar med valfri frekvens.

BrearedsDea gillar detta.
  5. BrearedsDea

BrearedsDea Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    737
    Kul! Det fanns ju gott om olika lösningar! Ska börja kika igenom alternativen direkt! Tack för snabba svar

Edit: Det var krångligare än jag trodde. Några sidor kräver webbläsare från dator, vilket jag inte har tillgång till. Några sidor verkar ha lite för glesa uppdateringsintervaller. Såvida man inte betalar en månadskostnad. Och en sida jag tänkte på så dök en captcha upp från sidan jag försökte bevaka. Så då kanske det faller om sidan har ett skydd mot för frekventa uppdateringar. Jag kan tänka mig att betala en engångssumma för att prova det men då vill jag ju att det ska fungera också. Ingen som använder en sån här tjänst som kan bevaka en sida åt mig så kan jag bidra med pengar till månadskostnaden? :)

Last edited: 5 feb 2021