Problem: Meddelandepanel försvunnen.

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av Joww, 18 maj 2016.

  1. Joww

    Joww Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej!

    När jag försöker gå in i snabbinställningarna eller meddelandepanelen för att starta eller stänga av wifi eller bluetooth eller kolla något sms som kommit så har jag problem. Det som händer när jag drar med fingret neråt från toppen på skärmen är att jag kommer in i något där det står föreslagna och så är där 8 st ikoner för olika saker att starta.

    Någon som vet vad som kan ha råkat ändras? Eller hur man får tillbaka meddelandepanelen? Tacksam för hjälp.
     
  2. luckie

    luckie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2011
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5
    Platta:
    Samsung Galaxy tab
    Platta 2:
    Asus Transformer Pad TF700T
    ROM:
    Cyanogen 11
    Övrigt:
    Android x86 på en Asus laptop
    Chromecast Gen 1
    Minix X7 HTPC
    Hoppas du har listat ut detta själv, om inte:
    Drar du från toppen av skärmen och rätt ner? Gör du det så skall du få fram meddelandena och drar du en gång till så får du snabbinställningarna. Snabbinställningarna får du upp direkt om du använder två fingrar samtidigt.

    Föreslagna appar som du nämner, får du fram genom att dra nedåt någonstans på skärmen. Denna funktionen börjar precis under statusfältet. För att undgå att öppna denna menyn så rekommenderar jag dig att börja dra från Sony loggan och ner.
    Om det blir en gråsvart båge från toppen av skärmen så är du på väg att öppna Föreslagna appar. Dra då fingret tillbaka uppåt för att undvika detta.