Mediapad m5 lite och Google Play

Diskussion i 'Huawei' startad av Ms Sally, 16 apr 2020.

  1. Ms Sally

    Ms Sally Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    Telefon 2:
    Sony Xperia L1 (G3311)
    Platta:
    Huawei MediaPad m5 8 lite
    Lite konfunderad...
    Har mobilt bredband Hallon (kontantkort) i en usb-sticka. Normalhastigheten uppges av Hallon till
    • 3G: 3 – 17 Mbit/s
    • 4G: 7 – 34 Mbit/s
    När jag kollar hastigheten med ex v bredbandstestet så ligger det oftast i det högre 4G-området.
    Min mobil är en Pocophone F1 6 Gb ram och jag har inga problem med att surfa eller ex v ladda ner appar från Google Play.

    Nu till problemet, jag har nyligen skaffat en beg mediapad m5 8 lite 3Gb ram (endast wifi), och det är stört omöjligt att ladda ner appar. Surfa - inga problem. Jag trodde först att det var nåt strul med Play pga USA:s banning men jag hade fått försäkrat för att det skulle funka, så jag kollade på nätet efter alla tips och trix för att kunna få igång nedladdning av appar. Jag tömde cache, data och gjorde omstart, ett flertal försök, jag bytte till nytt Googlekonto - inget fungerade. Jo, vid nåt enstaka tillfälle lyckades jag ladda ner nån app, så jag visste att på nåt sätt så fanns ändå funktionen. Så, som sista åtgärd innan jag slängde plattan i backen, så tog jag med den till biblioteket (ingen aning om hur snabbt wifi för jag glömde mäta) men där funkade det att ladda ner appar som det aldrig funnits några problem !

    Kan nån vänlig själ förklara för mig vad det beror på ?
    Tack!
     
    Last edited: 16 apr 2020
  2. Ms Sally

    Ms Sally Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    Telefon 2:
    Sony Xperia L1 (G3311)
    Platta:
    Huawei MediaPad m5 8 lite
    Ingen som har nån aning?
     
  3. BrorSnor

    BrorSnor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2013
    Inlägg:
    538
    Mottagna gillanden:
    346
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Jag har egentligen ingen aning, men har du kollat vad du själv får för hastighet på m5 lite när du är hemma? Du borde ha Chrome webbläsaren installerad och via den kan jag iaf köra bredbandskollen.

    Du borde också ha några appar där det finns uppdateringar, går det att ladda ner dessa och hur snabbt går det?
     
  4. Ms Sally

    Ms Sally Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    Telefon 2:
    Sony Xperia L1 (G3311)
    Platta:
    Huawei MediaPad m5 8 lite
    Jag var lite otydlig, siffran från Bredbandstestet gällde både mobilen och plattan. Dock upptäckte jag nyss när jag provade att uppdatera och ladda ner appar att nu fungerar allt helt utan problem! Himla konstigt...
     
    BrorSnor gillar detta.