MediaPlayer error -38???

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av doep, 22 mar 2010.

1. doep

doep Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Oj, såg att jag var lite otydlig i första förklaringen. Låtarna börjar aldrig att spela.
    Felet får man när man kör MediaPlayer.prepare. Perpare ska egentligen läsa in så pass mycket av låten så att den kan börja spelas, och jag kan konstatera på serversidan att den hinner leverera mellan 4k till 128k av filerna innan klienten stänger ner socketen mot servern och kastar -38 felmeddelandet på klienten.
    Tyvär kan man inte ställa in något i MediaPlayer-classen i stil med bufferstorlek :(

2. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Kan du beskriva felet lite mer? Händer det att en låt ibland fungerar, och sedan inte fungerar, eller är det så att en låt som inte fungerar aldrig fungerar?

Finns det något gemensamt för de låtar som inte fungerar?

Jag har inte kollar på vad MediaPlayer gör eller hur den resolvar url:er, men i Java (SE) kan man skriva egna handlers som resolvar t.ex en URI. Om det har att göra med buffring på klientsidan kan det ev vara möjligt att göra en sådan.

3. doep

doep Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ARGGGHH..

Problemet löst.
    Trotts mina jämförelser av alla Headers, så visade det sig att det hade slunkit in ett litet mellanslag i Content-Type, och helt plötsligt så fungerar allting.

Jaja.. skönt att problemet är löst :)
    Tack för all hjälp från alla här. Dax att släppa en ny musikCube version :)

4. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Skönt att det löste sig :)

5. Manzzon

Manzzon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Suveränt ser verkligen i fram emot en ny version då den gamla inte ville funka bra för mig, men själva programmet var ju kanon annars.