Mediaspelare går igång när man rycker lurarna

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Cirap, 15 jul 2010.

1. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

ett rätt så irriterande problem (eller "feature" som vissa kanske skulle säga). Ibland när man tar ur hörlurarna (samsungs egna man fick med Spican) går Musikpelaren på play. det händer inte ens alltid, så jag undrar om det är en bugg eller ej.

man kan t.ex hålla på att lyssna på nätradio (SR Play, Voice etc.). när man är klar stoppar man appen, trycker på Home knappen och tar ur hörlurarna. Då börjar plötsligt musiken i Musikpelaren spela helt automatiskt.

Eller ännu värre, man lyssnar på nätradio, sträcker på sig så att lurarna glappar ur och i lite snabbt. då får man plötsligt både nätradio och MP3 musik i lurarna.

Last edited: 15 jul 2010
  2. caarll

caarll Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag lånar tråden lite och passar på att fråga ifall någon vet hur man tar bort sms ljudet som kommer vid inkoppling/urkoppling utav hörlurar?

3. pjb

pjb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hade samma problem när jag ringt ett samtal och då jag tog ur hörlurarna gick Pavarotti igång och skrämde slag på omgivningen.
    Har för mig det berodde på att musikspelaren alltid var på i bakgrunden utan att spela. Man fick stänga av den under inställningar så att den alltid var av och bara var på om man startade den och sedan spelade upp en låt.

4. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

det är "bakgrundsuppspelning" i inställningar. men om man ställer det på AV går det aldrig att ha musiken på i bakgrunden.

5. Danne W

Danne W Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hahaha Fan vad jag störde mig på det här. Jag höll på hur länge som helst för att få det att fungera normalt. Till slut stängde jag av bakgrundsuppspelning men det är egentligen inte det som ska vara lösningen på problemet - det måste ju finnas en inställning som bestämmer vad som ska göras när man sätter i en sladd i usb:n?

Eller?

6. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    i 2.1 väljer du Ljud och visning, Meddelandesignal, Tyst.

/qsec