Mediaspelaren

Diskussion i 'Xperia ray' startad av Pgustafsson, 24 sept 2011.

  1. Pgustafsson

    Pgustafsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan!
    Jag är påväg och köpa en Xperia Ray och har lite frågor när det gäller uppspelning av filmer. Vad jag kommer göra är att ladda ner filmer till telefon och de flesta formaten filmerna är i som jag har hittat är ( AVC x264 ) och när jag läser informationen om telefonen som stöds inte detta format tydligen, så hur gör jag? Finns det codecs att ladda ner eller hur funkar det? Har aldrig haft en smartphone tidigare så det kanske är en enkel fix via android app market?

    Tack på förhand!
    // Pontus
     
  2. mij

    mij Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag kör denna https://market.android.com/details?id=com.bsplayer.bspandroid.free&feature=search_result ingen aning om det finns nån gratis som är bättre men den har spelat upp alla videofiler jag matat den med hittills iallafall. :)
     
    Pgustafsson gillar detta.
  3. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Du får ladda ner en ny video spelare. Är som att du tex kör VLC på datorn istället för att använda dig av windows media player.
    Finns många bra att välja mellan med liknande prestanda och funktioner. Så man kan välja den som man själv tycker har det bästa gränssnittet eller någon funktion som gör att du gillar den mer än de andra.

    Några som man kan rekommendera är dessa. Och Swedroid hade ett lite test för inte så länge sedan som kanske kan vara intressant att läsa.

    Rockplayer
    Moboplayer
    Mxplayer
    Diceplayer - rekommendera jag iallafall,
     
    Last edited: 24 sept 2011
    Pgustafsson gillar detta.
  4. Pgustafsson

    Pgustafsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack så mycket för svar, värt att kolla upp när telefon är inhandlad! :)