Problem: Mediavolym begränsar samtalsvolym i headset

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av skipunk, 9 aug 2011.

1. Elvisp

Elvisp Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

VARNING!
    Rör ej Service menyn om ni inte vill riskera konstiga problem som ej går att reseta med omflashning ännu.
    Det verkar som att Samsungs egen Service meny är EXTREMT BUGGIG, gör man på "rätt sätt" så skrivs det nya värden på Audiochipet och går ej att få tillbaks till stock.
    Har haft min lur en vända till Service center utan att deras servicetekniker själva har kunnat reseta värdena. Får bli att skicka in den igen för förhoppningsvis utbyte utav yamahas audiochip om de inte själva fått en fix för sitt eget ServiceMode.

Mer att läsa på:
    Audio problems during (Bluetooth) phone calls PARTLY SOLVED! - xda-developers

Edit:
    Det verkar som Samsungs Service Meny ligger i modemdelen utav mjukvaran, har testat alla Stocks (officiella som läckta från samsung) med mindre framgång.

Om någon snubblar på en lösning hojta till högt.

Last edited: 17 sept 2011
  2. juliusjonzon

juliusjonzon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jahaaaa därför hör jag inte ett skvatt! Jag har ocksa samma problem med navigon! Spotify pa bra ljudvolym i bilstereon, men nästan ohörbart om det är höger eller vänster! Later ju som samma problem!

3. tjtj

tjtj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

4. ptst

ptst Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjo!
    Lånar halva den här tråden lite.
    Någon som vet om det finns någon inställning för att ändra funktion på volymknapparna så att dom bara ändrar media istället för att ändra både media å ringsignal?
    Den skiftar ju automatiskt men bara vid ljudsektioner i media.
    Vet inte hur många gånger om dan då jag måste justera ringvolymen på en dag då jag pillar mycket på luren.
    Jag har en samsung galaxy s2

Last edited: 12 jun 2012