nej dom ddosade... du vet sånt man gjorde när man var fjortis för 15 år sen... fattar inte hur fan folk kan envisas med att kalla dessa jävla töntar som hackers... bottenskrap
dom kan göra så mycket mer än ddos, och att säga att man var fjortis när och ifall man gjorde det är väl konstigt sagt...
Varför ska han det? Om han tar ner den själv så är det ju bara dos... Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
det är inga som helst problem.. men att göra det ensam med en dator blir ju inte lika lätt.. jag tar för givet att du vet vad en ddos attack är ? det kan du lära din farmor att utföra om det är så.
nej det är inte direkt konstigt sagt.. att ddosa siter är ett jävligt omoget sätt att protestera.. dessutom ger det ingen som helst effekt eg... in i "the long run" du förstör ju ingenting med en ddosning.. det enda som händer är att man står och håller för ytterdörren så ingen kommer in... i en liten stund... Jag fattar reaktionen..sure.. det jag blir irriterad på är att man lanserar detta som en hacker-attack.. kom igen
det låter ju om att du menar att ddos är det enda "annomymous" kan göra..vilket inte är fallet, vem vet, detta kanske bara är en början på en "riktig" attack..
nej nej herregud.. absolut inte.. eftersom anonymous inte heller är en grupp utan mer ett begrepp numera så finsn det självklart fruktansvärt vassa killar i gamet. Jag störde mig bara just på ddos-grejen och att man räknar det som en hacker-attack.. det är lixom.. vem som helst kan göra det förutsatt att man har ett botnät stort nog Samma sak som sony-hacket eg.. enorm enkel grej som ledde till större saker.. som vanligt börjar det med en sql-injection... typ något av det absolut vaniligaste sätten företag blir hackade på mer lr mindre. Skitenkelt... däremot resten som görs är ju något som kräver vassa hjärnor.. Jag påstår inte att jag är nåt mastermind men kan förstå om det kanske framstod så det ber jag om ursäkt för. Men folk borde lära sig att mycket av det som görs som det skrivs om är... ingenting...
Det finns ju en väldigt bra anledning till att de valde ddos i dessa attackerna. Du hackar inget riktigt på 15 minuter speciellt inte fbi... Däremot genom att sänka sidorna direkt så blev det stor media uppmärksamhet och de visade att dem inte kommer acceptera detta. Som du säger behövs ett botnät och visst du kan köpa dessa men det krävs fortfarande de rätta kunskaperna för att kunna sätta igång en så här stor attack på 15 minuter. Det klarar inte vem som helst. Även SQL injection är inte så svårt men en sida som sony så krävs det väldigt mycket kunskap för att lura sig igenom deras försök till säkerhet. Det räcker inte direkt med de enkla sql injections som finns. Om jag inte mins fel så ska detta funka på sidor med väldigt dålig säkerhet ;" or where 1=1; kan minnas fel.
helt sant.. nej självklart gör man ingenting på några minuter men återigen förväntar jag mig att folk fattar det själva... handlar återigen bara om ddos-mupperiet... skitlöjligt
Testa hålla för ytterdörren (IRL) på Mcdonalds en hel dag så får du se om de påverkar deras verksamhet. FBI kanske inte påverkas så mycket av en ddos-attack men gör man det mot ebay/blocket så blir det kaos.
Saxat från fb! Siter som attackeras: justice.gov universalmusic.com mpaa.org riaa.org riaa.com copyright.gov hadopi.fr bmi.com doj.gov bgi.com Ej nere: Fbi.gov Whitehouse.gov Hackade: Utah Chiefs Of Police Association IRC server: irc.AnonOps.li Kanal: #opmegaupload & #anonymous Edit: Det här var kl. 01 inatt
Att alla kallar det hack är definitivt löjligt men. Valet av attack var helt rätt för att få så mycket uppmärksamhet som möjligt för vad som hänt. De flesta människor blir ganska imponerade när någon sänker FBI's sida även jag trots att jag vet hur en ddos funkar. Man väljer ju attack efter vad man vill uppnå. Hade dem kunnat byta ut FBI's framsida inom så kort tid så hade dem nog gjort det men det är inte så enkelt Man tänker ju att FBI borde ha ganska bra skydd mot sådant. Så det måste va en väldigt stor mängd trafik för att sänka den. Känns som att någon av deras brandväggar med ddos skydd slutade fungera eller något eller operatören inte klarade det.
Bara en fråga från mig som inte är så insatt. Vad skulle hända rent teoretiskt om alla världens internetanvändare skulle besöka deras hemsida på en och samma gång? Skulle den dyka då?
Ja. Krävs mycket mindre än så troligen. Om du någon gång försökt boka biljetter till något väldigt populärt evenemang så märker man hur stora problem sidorna får. Det som är grejen med ddos är att när trafiken minskar så kommer sidan efter bara några minuter fungera igen. Du överbelastar helt enkelt routrar och servrar till den nivån att dem inte kan hantera allt. Du fyller minnet till på dem.
Troligen, ja. Det är "typ" på så sätt som en ddos-attack fungerar. När du besöker en sida skickas en "packet" iväg, en request.
Vet inte om någon har sett detta men iallafall; MEGAUPLOAD IS BACK, NEW MEGAUPLOAD SITE - The leading online storage and file delivery service - http://109.236.83.66/
Jag kan förstå att folk blir förbannade men man får ju även tänka på att har man en sån stor mängd piratkopierat material på sin sida så får man ju vara beredd på konsekvenser. piratkopiering är ju trots allt olagligt
ja självklart var det ju väntat... dock blir det en jävligt jobbigt sits för många eftersom en i stort sett lika stor majoritet har helt lagliga saker på siten. Sen är det ju lite mer principen av vilken makt mediamaffian har idag. Dom äger i stort sett allt i alla länder.. $$$ är allt och kan man påvisa ett mindre flöäde $$$ i stadskassan pga pirater så tar det hus i helvete. Jag tror man ser pirater som terrorister i usa...