Meizu M3 Max

Diskussion i 'Meizu' startad av flipp, 1 nov 2016.

  1. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    [​IMG]

    Spec: http://www.gsmarena.com/meizu_m3_max-8321.php

    Fördelar jämfört med M3 Note:
    6 tum skärm
    Tunnare (7,9 mm)
    3 GB ram
    64 GB flashminne
    Bättre kamera (IMX 258)
    Stöd för snabbladdning

    Jag har beställt en M3 Max från Hong Kong Goldway. Återkommer med intryck.
     
    Droid82 gillar detta.
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Idag hämtade jag ut min M3 Max från posten. Beställde den för drygt två veckor sedan från Hong Kong Goldway på Aliexpress. Betalade $220.

    Första intrycket är väldigt gott. Har hunnit testa den en hel del under dagen och inga röda flaggor än så länge. Den leverades med den globala romen. Byggkvaliteten är grymt bra, känns betydligt mer solid och vridstyd än Xiaomi Mi Max. Den ligger också mycket bättre i handen och fickan på grund av de nättare yttermåtten (6,4 tum var för stort för mig). Tunnheten (7,9 mm) gör även att den känns lättare att hantera än Nexus 6 (en phablet på 6" jag hade tidigare). Systemet flyter på bra (precis som på Meizu M3 Note), samtalskvalitet och ljudkvalitet (musik) är också bra. Har bara hunnit testa kameran lite grann och den verkar helt ok, bättre än kameran som sitter i M3 Note.


    View: http://imgur.com/zcJr55c


    View: http://imgur.com/u3cvIC3
     
    Last edited: 16 nov 2016
    bengt65, Krille1869, Droid82 och 1 annan gillar detta.
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Intresset för Meizu verkar minimalt här på forumet men om någon ändå är intresserad av M3 Max kan jag delge lite fler intryck efter några dagars användning:
    - Känslan i handen är bra, den är hanterlig till skillnad från Mi Max som är lite för stor.
    - Flyme 5.2.5 fungerar bra. Bra flyt och inga buggar än så länge.
    - Batteritiden är väldigt bra. Trots skärmen på 6 tum tycker jag den räcker lika länge som M3 Note eller Redmi Note 3 Pro. Kanske lite kortare än Mi Max men det spelar ingen roll eftersom man aldrig behöver ladda den innan man går och lägger sig. Helio P10 är ingen prestandamonster men verkar mer energieffektiv än X10 och nya X20. Den dras inte med stanbydrain utan sover gott när den inte används.
    - Den medföljande snabbladdaren (mCharge) laddar telefonen väldigt fort. Speciellt från 0 till 50 procent (tar ungefär en halvtimme). Totalt tar det nog ca 1h 45 min att fylla batteriet.
    - Kameran tar helt okej bilder men som vanligt på budgetlurar så krävs det bra ljusförhållanden för ett bra resultat. Ändå en klar förbättring mot M3 Note som har en riktigt medioker kamera även med budgetmått.
    - Skärmen ser bra ut och är väldigt ljusstark. Dock märker man att den "bara" har 1080p, bilden känns inte lika skarp som på Nexus 6.
    - Samtalskvaliteten är bra åt båda håll.
     
    Conny1969, Krille1869 och Droid82 gillar detta.
  4. Droid82

    Droid82 Guest

    Vet du om det gjorts några standardiserade batteritester på den? Tack för ett intressant inlägg. :)
     
  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Nej, har inte sett det. Det finns nästan inga tester alls av M3 Max på nätet (åtminstone inte på engelska). Men i och med att den använder samma SOC och system som M3 Note är min gissning att batteritiden är likvärdig (kanske lite kortare eftersom skärmen är större).
     
    Droid82 gillar detta.
  6. snobben79

    snobben79 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2015
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vad ligger priset på M3 Max med tull
     
  7. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    snobben79 gillar detta.
  8. snobben79

    snobben79 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2015
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tackar riktigt bra pris :)
     
  9. bengt65

    bengt65 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2016
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Vilma
    Telefon:
    Samsung Galaxy A13 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vilma
    Telefon:
    Samsung Galaxy A13 5G
    ROM:
    stock
    Bra inlägg fundera skaffa en ifrån Meizu finns olika tydligen beroende för smak man skall använda den til osv då :)
     
  10. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
  11. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Testade att slänga in en beta på Flyme 6 på min M3 Max (skärmen är kvaddad så kan inte använda den som daily driver längre). Det har verkligen inte hänt speciellt mycket mellan Flyme 5 och Flyme 6. Lite mjukare animeringar när man öppnar appar, några subtila estetiska förändringar när det gäller fonter och ikoner, några förändringar när det gäller hur aviseringar presenteras, och så några nya funktioner som inte känns speciellt intressanta (t.ex. så kan man koppla fingeravtryck till guest-mode). Störde mig på att Meizu plockat bort ikonen för inställningar i högst upp i notifikationsfältet, så nu finns det inget snabbt sätt att nå inställningar längre utan man måste tillbaka till hemskärmen varje gång (precis som det var på Flyme 4), hur tänkte man där?

    Trots att Flyme 6 är en besvikelse är M3 Max en riktigt trevlig lur, har faktiskt varit sugen på att beställa en till sedan glaset sprack. Byggkvaliteten, känslan i handen och batteritiden är nästan oslagbar.