Meizu M6 Note

Diskussion i 'Meizu' startad av flipp, 23 aug 2017.

  1. Droid82

    Droid82 Guest

    Gurex gillar detta.
  2. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Någon som fått hem den här luren och vill dela med sig om sina intryck?
     
    Last edited: 3 jan 2018
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 324
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Är också intresserad av detta.
    Finns en enorm tråd på ryska 4pda, men den är rätt svår att överblicka och översättningar med google translate fungerar inte superbra direkt. Här iaf ett omdöme jag hittade (översatt med google translate):
    " I'll put in 5 cents about the phone. I bought black 3/32 on jd.
    What did not like:
    Very marking the back cover. Buttons - disgusting sound of pressing all physical buttons. The volume and inclusion buttons produce a nasty loud sound when pressed, in which the grief of all Communist laborers in the factories is felt. Mtach pushed in different ways: sometimes quietly, sometimes with a click, depending on which part of the button you tap. I suspect that this may be marriagefeature of my specimen. A flaym with square-socket thinking, as for notifications and unloading applications from memory - everything needs to be adjusted with pens. In short, the same miui is just a side view.
    A bunch of Chinese spam, which, however, is cut down in the settings of each application.
    The second camera is still useless, as bokeh disgustingly detests. It's a pity there is no 2x zoom, as in Mi a1. Subjective in the hand sits worse than the same rare notes 3, I suspect that because of chopped faces without smooth curves, as in phones themselves-you know how.
    What you liked: the
    screen is suitable, so that no one would say.
    Chambers are excellent, even in a coal mine in pictures at night you can see black workmen. The battery is beyond praise (yet).
    Oleophobia is average, but it is already good.
    Design - that's what you need. With the dominance of these frameless Bavarian wieners, Maize was probably one of the last to release a normal middle peasant in the classic 16: 9 form factor, which is a plus for me."
    http://4pda.ru/forum/index.php?showtopic=839339&st=4780
     
    Gurex gillar detta.
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 324
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    En användare på XDA påstår att Google Camera fungerar.
    "Hi! I recently got the M6 from China, updated to Flyme 6.7.12.22 beta and rooted through Settings > Fingerprint & Security > Root Permission...
    then edited BuildProp adding persist.camera.eis.enabled=1 and persist.camera.HAL3.enabled=1 (I didn't hope it worked so easily), then installed this mod apk for LG G6. Haven't had enough time to test and try configs, but the camera is working and HDR+ is ON."
    https://forum.xda-developers.com/android/help/meizu-m6-note-port-google-camera-hdr-t3690738/page3
     
    Gurex gillar detta.
  5. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    @curioustech@curioustech du har väl en på ingång snart. Orkar du testa kameran och se om Google kamera fungerar och om den tar bättre bilder än stock?
     
  6. Droid82

    Droid82 Guest

    Jag ska testa när den anlänt. :)
     
    Gurex gillar detta.
  7. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 324
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
  8. Droid82

    Droid82 Guest

    Jag har nu fått hem en Meizu M6 Note. Mina spontana intryck är att den känns väldigt välbyggd, jag tycker att skärmen är bra, fingerprint-sensorn fungerar bra. Jag har lite svårt att vänja om mig vad gäller att ha fingerprint-sensorn fram istället för bak som jag nu under en längre tid har vant mig vid.
     
    Last edited by a moderator: 18 jan 2018
    flipp och Gurex gillar detta.
  9. Droid82

    Droid82 Guest

    Jag tycker att ljudet via hörlursuttaget är jättebra. Att uttaget sitter på undersidan är också något som jag börjat uppskatta. Svenska finns inte som systemspråk och Sverige finns inte som region (så jag valde Danmark som region).
     
    flipp gillar detta.
  10. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 324
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Kul! Skönt att det inte vara några problem med skärmen. Då var det nog ett måndagsex. eller en piratkopia som en användare här på forumet hade fått tidigare.
    Ja, byggkvaliteten på Meizu brukar mer eller mindre alltid vara på topp. Redmi-serien har ju också bra byggkvalitet men tycker Meizus Note-serie brukar kännas ännu mer premium och välbyggd.

    Var det en global rom med OTA installerad? Hur upplever du flytet jämfört med t.ex. Redmi Note 4x? Den senaste Meizu jag hade, M3X (med Helio P20) tyckte jag kändes något långsammare jämfört med t.ex. Mi Max 2 (med SD625).
     
  11. Droid82

    Droid82 Guest

    Jag upplever ungefär samma sak som jag såg i en jämförelse, att den här är marginellt snabbare än en Mi A1, och marginellt snabbare än en Redmi Note 4X, men allt är väldigt, väldigt marginellt i min upplevelse. Detta är alltså ett första intryck efter en oerhört kort tids användning så man ska nog inte lägga alltför mycket vikt vid den.
     
    flipp gillar detta.
  12. Droid82

    Droid82 Guest

    Flyme 6.1.4.1G. (2018-01-10). Ja uppdateringen kom OTA.
     
    flipp gillar detta.
  13. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 324
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Låter lovande. Tycker Xiaomi brukar vara rätt bra på att optimera flytet så om M6 Note är minst lika snabb är det ett gott betyg.