menyn vid avstängning

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av sigge_3, 30 jun 2011.

  1. sigge_3

    sigge_3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Upptäckte nu att min telefon inte ger mig alla menyval längre som den gjorde innan. har sökt här men inte hittat något liknande problem så jag slänger ut frågan.

    Tidigare när jag försökte stänga av telefonen kom jag till menyn med (flygläge, reboot, stänga av) och denna meny kommer jag fortfarande till. Det som är konstigt nu är att när jag väljer reboot så fick jag innan upp en ny meny (reboot, reboot to recovery, bootloader) men denna meny har nu försvunnit.
    Min fundering är var jag hittar inställningen som man ändrar detta med. jag vet att jag fick en fråga om detta innan (om jag ville att denna extra meny skulle visas eller inte) men vet inte var/när/hur jag fick den frågan. Vill ju ha den extra menyn då det underlättar om man ska in i recoveryn direkt utan att behöva trycka in övriga knappar vid starten (lathet delux, jag vet!)

    testar just nu Go launcher ex och börjar fundera om det ligger under där någonstans men jag kan fasen inte hitta det hur mycket jag än letar...

    därför, snälla hjälp mig!!
     
  2. Larss00n80

    Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    186

    MINA ENHETER

    Har du bytt ROM på senaste tiden? Den inst är nämligen ROM baserad.


    ~Larss00n80~
     
  3. Adam2

    Adam2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Låter helt klart som något relaterat till din ROM (reboot finns ju inte i stock).
    Testa att byta tillbaka till ADW (för det är väl standardlaunchern i CM?).

    Annars kan du säkert få svar genom att fråga/söka på CM-forumet: CyanogenMod Forum
     
  4. Larss00n80

    Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    186

    MINA ENHETER

    Det sitter ej i launchern! Det är en feature i din ROM!
     
  5. sigge_3

    sigge_3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    ja, installerade om i förrgår få telefonen fuckade sig och det väl då jag fick frågan nu när du säger det. problemet är ju att om det är ROM-baserat borde inställningen ligga under den fliken men jag hittar den inte. letar mer i morgon.
     
  6. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    annars kan du ju stänga av den och starta med pwr - both call buttuns för att komma till recovery. För att komma till bootloader vol ner - kamera - pwr
     
  7. sigge_3

    sigge_3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jo, jag vet ju det men då jag är (som tidigare sagt i råden) lat av mig så tyckte jag den menyn är bra..

    och sent igår insåg jag att jag måste vara lite blind och ganska osmart... hittade inställningen så nu är allt som vanligt igen. det här med scroll på telefonen är klurigt.. :D