Mest oväntade release?

Diskussion i 'Allmänt' startad av htiawe, 24 aug 2021.

  1. htiawe

    htiawe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2016
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    193
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Info:
    Lawnchair Launcher alt Nova
    Telefon 2:
    iPhone 11 Pro
    Telefon 3:
    P40 Pro+
    Jag läste lite trådar om läckor och slogs av att det ändå var ett tag sedan jag blev riktigt förvånad över en release av en telefon eller tablet. Då menar jag inte att Xiaomi släpper ännu en budgettelefon men att det är en "större" release som gått en förbi.

    Vad har ni för minnen av det? Har ni varit med om att en telefon (eller varför inte någon annan teknikrelaterad produkt) släppts och ni blivit halvt tagna på sängen av det?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 766
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Av enbart själva pressreleasen typ? Eller när man sedan testat produkten och faktiskt fått en "wow-känsla"?

    Tåls att fundera på, men första jag spontant kom att tänka på var nog när man testade en Xiaomi M365 inte så långt efter den presenterats, och insåg efter en kort stund åkande att det var så pass bra i förhållande till storlek, pris samt räckvidd och körupplevelse att det var en hit.

    Bland telefonerna är det lite klurigare. Första AMOLED-panelen var ju rätt fantastisk i jämförelse med LCD:erna vid tillfället, även om den hade en helt tokig black crush och förmodligen ännu tokigare färgåtergivning, och även den första böjda AMOLED-panelen var häftig (Samsung Galaxy Note Edge). Hög wow-faktor av pressreleasen, men när man sedan testade dem sjönk dock wow-faktorn något eftersom de led av barnsjukdomar, som ny teknik ofta gör.

    I nära tid är det väl annars foldables som sticker ut. Av någon anledning blev jag nästan mer impad av Galaxy Flip än Fold själv, i alla fall första gången man höll i dem sida vid sida, men sedan led ju särskilt första generationen Fold av rätt allvarliga barnsjukdomar, varför wow-känslan inte riktigt infann sig, och samma hajp fanns ju inte riktigt näran tvåan eller nu senast trean kom, där de gradvis arbetat bort barnsjukdomarna och förbättrat formatet.

    Måste också säga att Stadia var rätt häftigt både vid presentationen och när man sedan testade det. En spelströmningstjänst som faktiskt fungerar, även om utbudet så här med särskilt facit på hand lämnar mycket att önska, så är tekniken som sådan imponerande. Tycker Stadia fortfarande är bättre än xCloud, PSnow eller Geforce Now sett till prestandan.
     
    Last edited: 24 aug 2021
    eastbound och Kristy gillar detta.
  3. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 167
    Mottagna gillanden:
    4 851
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a
    Telefon 2:
    Motorola Edge 40 Neo
    Platta:
    iPad
    Långt tillbaka så det var väl den första iPhonen. Hela mobilindustrin togs lite på sängen också, Android fick göras om i all hast eftersom det var gjort för knapptelefoner från början.

    Lite senare kanske Nokias/HMD Globals nostalgitelefon 3310:
    Här är första bilderna på nya Nokia 3310

    Fast nu är det så mycket läckor i förväg så det är svårt att bli överraskad. Särskilt Google har haft det svårt med det och sina Pixel mobiler.