Det är rätt spännande, men om man ser till spelen är många av de titlar som är populära väldigt enkla. Är det inte svårt att se hur de ska ha någon framtid när "AAA-jättarna" kliver in?
Ta en titel som SAND (4,5 miljarder USD) tex. Det finns liksom inga spel ännu och det är ytterst oklart om spelen som byggs i "voxelvärlden" någonsin kommer spelas av någon. Just nu är det i princip bara luft, som tom Adidas m.fl. betalar pengar för.
Låt säga att MS börjar med NFT:s i Minecraft, varför skulle då någon engagera sig i "sandversumet"?
Marknadsvärdet för Axie är ~6,2 miljarder USD. Detta för ett spel som ser ut så här:
Visa bifogad bild 127756
Nu verkar det iofs som
många tycker att Axie är roligt att spela, vilket är unikt om man jämför med andra projekt i branschen, där spelen antingen är urtråkiga eller som i fallet med SAND i princip inte ens existerar/finns ingen som spelar.
För egen del tycker jag att de projekt som utgör grunden/fundamenten är mer spännande. Tex marknadsplatser för NFT:s eller teknik för att skydda NFT:s osv. Gissar att dessa har högre sannolikhet att bli mer långvariga.
Click to expand...