Egentligen det mesta just nu. Kan ju vara nyhetens behag också iofs. Den är rapp snygg kvalitetskänsla. Kameran är bra .. även om jag är en sucker för dual så för min smak är den riktigt grym. Men jag är nog mest impad över kvalitetskänslan. Batteriet känns lagom, fick cirka 5h SOT igår med 20% kvar..då hade jag pratat i telefon i 2 timmar med samt Spotify osv. Plus mycket lek så här i början. MIUI 9 är ändå över förväntan faktiskt, just nu bara notifikationerna som är lite knäppa. Alltså inga delays efter att stängt av batterisparare men att exempelvis Gmail inte är expanderad. Man kan inte göra nåt med notifikationerna på låsskärmen mer än klicka eller swipea bort.
Gillade också MIU 9 på 5S Plus, riktigt snabbt och snyggt. Håller dock med om notifikationerna. Den känns inte för tung in handen? Positivt att du är nöjd med kameran som brukar vara akilleshälen för xiaomilurar.
Jag tycker inte det faktiskt. Det känns lagom på nåt vis. Beror väl på vad man är van vid. Ja visst kameran brukar vara kinesernas akilleshäl men nu tycker jag ändå den är bra. Har dock inte fotat i mörker så mycket
Men den visar notifikationer i alla fall? Kör idag med en Huawei mate 8 och den visar inte många appars notifikationer.
Jadå. Bara man ställer in den till att göra det. Jag stängde också helt av batteri optimering så jag har inga delays vad jag sett än
Nu verkar den kopiera iallafall. Nu flashar den. Är det wipe cache/dalvik som gäller när den är klar?
Öppna cmd i den mappen som filen som du vill kopiera finns och kör ”adb push filnamn.abc /sdcard”. Då bör den hamna i ”Internal storage” mappen på enheten. Instruktioner: http://adbshell.com/commands/adb-push
- Go to Wipe / format data (this is essential, you will be in a bootloop if you ignore this step) Klistrat från https://xiaomi.eu/community/threads/i-ordered-one.41523/ men jag har ju inte gjort min mix 2 än så vet inte
Ja räcker inte med wipe. Formatera data annars bootloop. [emoji4] Magisk funkar för root sen [emoji4]
adb sideload <rom.zip> , när man gått in i sideload i twrp funkar med. Push varianten går nog fortare dock [emoji4]
Den stannar vid mi logga så det är väl bootlopping det går inte att stänga av eller komma in i fastboot. Jippi