Känns långsökt med att dom spärrat ip då jag har provat både jobbdatorn som befinner sig i Sthlm och privat som finns i Orebro.
I forumet på xiaomi.eu refereras det till "updater app" när det pratas OTA. Jag tror att den följer med rommen men jag vet inte ännu då jag först får låsa upp luren ikväll efter mina 72 timmar. Hittar du något? https://xiaomi.eu/community/threads/need-help-to-update-xiaomi-eu-rom-to-latest-release.41519/
Kul! Då blir det att tanka hem den till kvällen. I changeloggen nämndes något om pocket mode. Funkar det nu? Detta stod också changeloggen vilket gör mig ännu mer förvirrad. Men det löser sig nog senare ikväll när jag flashar rommen. Updater Fix - Recognize charging to avoid low battery info New - Support for important messages to users through remote dialog OTA will be pushed today evening GMT
Jag slog på Pinkod och tog bort fingerprintprofilen så slipper man i alla fall att den låser upp sig. Inte helt optimalt men men. Det är väl det här och notifieringarna som är lite dåligt men det kan jag leva med. Allt annat funkar som jag hade i gamla telefonen.
Jag blir irriterad som fan. Är väl inget svårt att lägga till de? Proximity sensorn funkar ju exempelvis när man ringer så släcks ju skärmen när man pratar. Någon som sitter på miui 8 och kan säga om de finns med där?
"Pocket mode" finns i MIUI 8 Global stable (Mi Max 1) & MIUI 9 Global beta (Redmi Note 4 sd global version). Fungerar nog, men jag har alltid en flip case på, vet inte hur det ev. påverkar. .
Kom på att de även fanns för mix 1. Måste vara just mix 2 som de är något med. Det kommer säkerligen.
Sådär, efter X antal ggr så gick köpet igenom! Nu får man bara vänta och se om någon Mi mix 2 dyker upp.......
Är sugen på denna telefon. Men är det någon som testat ifall dual-sim fungerar? Läste någonstans att det ska finna plats för två simkort. Skulle vara nice att kunna ha privat + jobb på samma telefon [emoji106]
Jo det finns två platser. Om ingen annan vet så kan jag testa under helgen. Hur det funkar och så menar jag!
Ingen som råkar ha ett skärmskydd över? Mitt släppte. Vill inte köra naken...beställt ett men de tar ju sin tid...
https://www.amazon.de/gp/product/B0762NKSJF/?tag=swedroid03-21 I regel så brukar det gå mycket snabbt från Tyska Amazon. Ska finnas en inställning för att ställa om sidan helt till engelska också om språket skulle vara ett problem
Gaaahhh! Använde Mi Mover och flyttade allt från min Nexus 6 men inget data eller inställningar kommer ju med. Det är ju som att installera en totalt ny telefon med ny konto bortsett Google prylarna. Ska det vara så? Blir ju i sådana fall ett jäkla pyssel!
¨ Det är nog så det är. Jag skulle nog; roota telefonen, ta backup med titanium backup, kopiera till datorn och sedan till din mix 2, återställa allt. Du kan nog int eräkna med att telefonens inställningar följer med, men då borde iallafall alla appars data komma med...