Ja, det är rätt okej. Inet har tagit in Mi A1 också och Mi Box. Gillar detta skarpt då jag har bra erfarenheter av Inets support också
Tips på skins till mi mix 2? Varken dbrand eller slickwraps har ju skins. Någon som har tips på andra skins?
Har letat efter gcam zip för att flasha i twrp Loading site please wait... Hoppas det är den bästa, men när jag ska välja telefon i twrp så finns inte mix 2 som alternativ... Laddade ner twrp från google play. Hur gör jag för att få gcam uran root å annat meck...
Varför flasha via twrp, ladda hem apk:n och installeras som vanligt? Glöm inte att man måste ha camera2api enable för att google cam ska fungera, vet inte om man fixar detta utan root.
Ok ska kolla upp det med camera2api, har testat flera apk och det strular med alla. Men det beror kanske då på just camera2api...
kolla Hybrid Elements - Mi MIX 2 scrolla ned så ser du alla deras varianter för mi mix 2. Har aldrig beställt därifrån så har ingen erfarenhet av företaget. Dock verkar serpent skin se ut som dragon skin som dbrand har. Dom använder sig av 3M material så borde vara i samma klass som dbrand och slickwraps.
Mix 2 är nu prissänkt då mix 2s närmar sig.. Xiaomi Mi MIX 2S Launch Imminent as Mi MIX 2 8GB Ceramic Model Gets A Massive Price Cut! - Gizmochina
Har du upplåst bootloader så är det ju inga problem att roota luren med Magisk v15.3 och ladda hem View: https://www.reddit.com/r/Android/comments/6tklw0/magisk_module_to_enable_camera2_api_to_use_with/ för att sedan installera modulen via Magisk Manager. Sen laddar du hem 2018/02/02 – GoogleCamera-Pixel2Mod - Post #3241 vilket är versionen av Gcam jag kör på min mi mix2 och den är jag supernöjd med.
Perfekt. Några tankar bara med rootning och bootloader. Förstör jag garantin? Jag förstår att xiaomi inte har något emot att man låser upp den. Men när jag rootar och lägger in magisk går det låsa den igen? Och funkar allt efteråt typ bankid m.m
Min telefon fungerar precis som vanligt efter root. Ang garantier så vet jag inte. Går min sönder så köper jag en ny. Orkar inte hålal på att skicka frasm och tillbaka till Kina för ett garantiärende.
Nu är bootlodern upplåst! Vill ju få in camera2 men det krävs magisk och root. Läste någonstans att om jag flashar ny rom så låses bootloadern sig igen om jag väljer det i miflash. Men vad händer med root? Blir det unroot då med?
Här kommer en komplett guide på hur du instalerar twrp och magisk (root). Inte så svårt som det verkar men följ guiden till punkt och pricka så ska det lösa sig. How to Install TWRP Recovery and Root Xiaomi Mi Mix 2 | ClickItorNot När du installerat twrp så bootar du upp i twrp och installerar du Magisk v15-zip-filen därifrån. Länk till twrp [Recovery] TWRP 3.1.1 (unofficial) Kör du Oreo (Android 8) så ladda ner denna twrp [RECOVERY] TWRP 3.2.1-0 recovery (unofficial) - regularly updated Länk till stable Magisk [OFFICIAL] Magisk v15.3 - Root & Universal Systemless Interface [Android 5.0+]
Tack för guiden! Om jag lägger in magisk och rootar. Kan man få unroot och låsa bootlodern igen för bättre säkerhet igen? (Ursäkta för alla frågor...)