MI-ONE specifikationer

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Hund, 16 augusti 2011.

1. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Någon som har fått tag på ett ex ännu? Min "import" från china via en vän har skitit sig, och nu är jag tillbaka på noll! :(

2. milky81

milky81 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.530
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Bra fråga. Vet inte, hoppas att något dyker upp som någon tipsar om här på forumet. Var ju så med NExus One när man köpte den från USA via Borderlinx. Hade vart gött om det dök upp nåt liknande hära :)

3. pl0p3

pl0p3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hoppas också på det. Börjar bli lite desperat på en ny tele så hittar jag inget nytt snart så får det bli en annan.

Vad skulle ni tro slutpriset kan bli? 3k?

4. milky81

milky81 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.530
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Kan nog bli något sådant om man köper den från Kina eller liknande. Det bästa hade vart om man kunde köpa den med dollars, brukar bli lite billigare då :)

5. Dragonevo

Dragonevo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

369-399$ incl shipping borde det
    gå att ordna den till, sedan får man se om man klarar tullen.

lightake.com kör 399$

6. pl0p3

pl0p3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har de den i lager? safe att beställa därifrån?

7. Zerge

Zerge Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    534
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
  8. simpleminds

simpleminds Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

I denna takt kommer den vara ålderdomlig när den släpps.

9. pl0p3

pl0p3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Den verkar även vara höjd med 80 dollar. Inget bra längre...

10. pimis

pimis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

vad tro ni om den här sidan: Buy Xiaomi M1, MIUI M1 Android Phone - Pro Order
    vet inte om man kan lita på den, är det någon som har handlat där tidigare?
    de påstår att om man beställer förhandsbokning på den så kommer de skicka telefonen den 18 december.

11. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

12. Wang

Wang Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Källa på det tack?

Kollade på deras hemsida och de verkar ha ett releasedatum för folk som inte skrev upp sig på "kölistan". 18 December är det som verka gälla nu.

EDIT: Kan tillägga att jag har nära vänner där borta som kommer göra allt för o tag i ett par.

Last edited: 24 november 2011
  13. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Vilken site kollar du på? Har lite svårt för att hitta nån officiell info om denna telefon. Vet du något om hur många de kommer att släppa(första releasen var väl 300k)? Undrar om de släpper tillräckligt många för att några ska hitta hit.
    Sen var det ju snack om en 1,2ghzockså,vilket jag skulle kunna tänka mig köpa så länge den har Adreno 220.

14. Wang

Wang Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kollar på deras officiella hemsida, är just nu på resande fot och har ganska tight om tid men kan kolla upp de du undrar imorn.

15. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Ingen brådska. Kikade lite på officiella hemsidan, men den är på nån form av kinesiska. Men grymt vad mkt tillbehör det redan finns!

Funderade på att köpa en Galaxy S II då de gått ner rätt mkt i pris, men kommit fram till att jag nog hellre vill ha en Xiaomi. Även om Galaxyn är tunnare och lättare så är den i bredaste laget, 4" är nog var gränsen går för mig.
    Sen är det rejält tilltagna batteriet, kameraknapp(liten detalj, men viktig för mig, fattar ej varför det är så många highend telefoner som ej har), transreflektiv skärm för utomhusbruk, dualboot och att Adreno 220 verkar prestera bättre än Mali400. Och då har jag inte ens nämnt priset. Även om de kostat samma, så är Xiaomi väldigt lockande.

Men det skulle vara nice om någon hade ett hum om det finns någon chans att få tag på luren snart i Sverige via import. Har de ej fullföljt de 300 000 förbeställningarna de hade än? Då är ju frågan hur god tillgången kommer vara den 18e dec. Rätt hög efterfrågan som sagt.

16. FCIK

FCIK Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Maila Ignotech.se . Dom fixar hem en lur åt dig så slipper du importera själv. Dom kommer enbart sälja den på beställning o har leveranser från kina var 3-4 dag.

17. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Antar att de tar ut en hyfsad avgift för besväret dock? Hittade den inte på deras sida... misstänker att själva poängen med luren (förutom dess bra specs), just prisvärdheten, försvinner...

Känns tyvärr som att denna mobil kommer vara lite utdaterad innan man har chans att få tag på en.

18. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jo, antar att de kommer ta en rätt saftig peng såvida de inte gör det svart(kanske därför de bara tar på beställning). Och lär ju dröja efter jul innan man kan få tag på en ändå.

Riktigt sugen på denna lur även om den skulle vara lite dyrare, men vet ej om jag pallar vänta. Blir nog en SG2 ändå.

EDIT: Mailade dem just, och de sa att de troligtvis skulle ligga runt 3000kr, vilket ändå så inte är ett dåligt pris med tanke på att man slipper gråimportera från DX eller någon annan mer eller mindre pålitlig leverantör(DX beställer jag inget mer värt än 20 dollar längre efter haft strul med dem flera ggr, hit and miss där). Frågan är bara när de kan få in den.

Last edited: 30 november 2011
  19. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Det priset lät ju iaf relativt lovande då det bara är några hundringar extra, blir det mer så känns det ju precis som du säger lättare på alla vis att plocka upp en SG2. Har även jag hört rykten om att den kommer vara svår att få tag på i år då det var så stor efterfrågan på de, och antar även att de inte har någon enorm produktionskapacitet, det gör det ju inte lättare precis... får hoppas på cm9 så får nog lilla san fran hänga med ett tag till!

20. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Vid närmare eftertanke är 3000kr riktigt bra med tanke på att då du även får ett års garanti från en svensk leverantör((inget sunkigt Anovo heller utan de skickar tydligen en helt ny lur och får den trasiga utbytt i kina). Ett av de stora frågetecknen med Xiaomi är hur bra QC de har(de måste sparat på något håll för att få ner priset såpass) och dona garantiärenden genom att skicka grejer till Kina är inget jag skulle se fram emot. Nu vet jag ej hur bra ignotech är då jag aldrig köpt något från dem, men kundbemötandet har varit ypperligt nu när jag mailat dem fram och tillbaks idag(får svar inom några minuter). Någon som handlat därifrån innan?

Frågan är om man ska lägga en tusing mer för en SGS2a? MI-ONE har faktiskt som tidigare nämnts en hel del intressanta fördelar(större batteri, transreflektiv skärm, dual boot, kameraknapp, GLOSNAS etc) samt att jag gillar formatet mera(SGS2an är lite för bred). Och MIUI verkar grymt optimerat om man kollar på det här testet där den spöar SGS2 i de flesta momenten.
    AnandTech - Adding Vellamo to our Mobile Benchmark Suite - Six Android Phones Tested

Angående deras produktions hastighet så verkar den vara rätt hög, bara att det är så sjukt stor efterfrågan på lurarna. Läste något om en två miljoners order från en av Kinas större operatörer.

Haha, du har en blade du med? Var tänkt att det bara skulle vara en lektelefon att testa android och olika ROMs på för mig och skulle bara ha ett halvår, men den har hängt med och jag gjorde mig istället av med min N8a.