MI-ONE specifikationer

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Hund, 16 aug 2011.

1. Ri0z

Ri0z Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag beställde min från 365gate.com.. Fy fan vilket helvete det var att få hem den, men nu är den här och jävligt nöjd! :) Fick betala lite mer än väntat.. 2500kr ungefär.

Men jag är jävligt nöjd över köpet, asbra lur för pengarna!

pimis gillar detta.
  2. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 739
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Berätta gärna lite mer om luren allt eftersom du lär känna den. Hur är byggkvaliteten? Batteritid osv. :) Har den ICS?

3. pimis

pimis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vill gärna veta lite mera, tycker det är svårt att hitta siter man kan lita på men 365gate Mall - Retail and Wholesale - B2C är alltså en sida där man får hem mobilen i allafall.

vad var det som var ett helvete?

mvh Jim

4. Ri0z

Ri0z Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

För det första fick jag vänta i över två veckor på att de ens skickade ut telefonen till FedEx. De lovade en massa och satte datum som de inte kunde hålla. Första trackingnumret jag fick var till en kinesisk budfirma, det var tydligen deras sätt att säga "vi har skickat den, kolla själv". Fast jag väntade ju på trackingnumret från FedEx, de förklarade aldrig att det var någon försening eller något så jag var förbannad och det syntes i mailen jag skickade till de. Jag startade till och med en tvist+krav på PayPal, fick en känsla av att mobilen inte rörde sig förrän jag gjorde det!

5. Ri0z

Ri0z Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Byggkvalitén är godkänd. Bakskalet har en mattfinish så den känns inte alls lika plastig som Samsung-lurarna.

Vikten är perfekt, känns som att man håller i en telefon.. vissa telefoner är obekvämt lätta, vikten får den att kännas mer solid.

Högtalaren är spelar upp ljud jävligt högt! Stor skillnad från min tidigare mobil. (Nexus One)

Haptic-feedbacken är det enda jag kan klaga på hittills, jag får väl lära mig leva med det. Det känns som att mobilen är ihålig.. Låter jätte skumt, men det är känslan jag får när jag trycker på touch-knapparna. (MENU, HEM, BAKÅT)

Den har en blinkande LED som aviserar när mobilen laddas, aviseringar och sånt skit.. den kan man också ställa om så att den blinkar i olika färger och hur ofta..

Gillar skarpt den dedikerade knappen man har på sidan, man kan binda den till vad man vill.. Vet inte riktigt vad jag ska koppla den till dock.. men.. när man är i kamera-appen så fungerar den skitbra! Trycker man lätt på den så fokuserar den bilden, fortsätter man trycka tills den klickar så tar den bilden.. pretty neat!

6. silas

silas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Xiaomi påstår sig ha 4miljoner telefoner att sälja den 4 januari, vilket ska innebära att de sålt 10miljoner totalt, om jag nu lyckats tyda google translates översättning, den var verkligen ovanligt hemsk ;)

1

Det borde förhoppningsvis ge lite förbättrad tillgång. Vi får hoppas att de som säljer hit sitter klistrade vid datorn kl 13:00 :D

Edit: Ettan är länken till källan, swedroids forum misslyckades med att få med kineska tecken...

7. Wang

Wang Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan bekräfta att detta stämmer.

Riktigt surt att man åker tillbaka från Kina precis samma dag..

8. flipp

Mottagna gillanden:
    8 739
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Nu när du har haft den ett tag. Hur upplever du batteritiden? Och var det ett stort lyft från Nexus One?

9. Ri0z

Ri0z Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ja, stor skillnad! Laddade den 20h sen och jag glider runt med 59%..

10. nikodimos

nikodimos Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej undrar nu när du har den funkar svensk 3g?

11. Ri0z

Ri0z Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

@nikodimos: Japp! Det funkar som det ska. :)

12. silas

silas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Kan du, eller någon annan, försöka tyda det här:
    å°ç±³æ‰‹æœºç¬¬äºŒè½®10万å°é”€å”®å‘Šç£¬ - å°ç±³æ’*报-å°ç±³æ‰‹æœºç¤¾åŒºè®ºå›-å°ç±³æ‰‹æœºå®˜æ–¹è®ºå›bbs.xiaomi.com

Om jag förstått rätt så har de sålt 100 000 telefoner och har stängt butiken igen. Det är ju väldigt långt ifrån 4 miljoner som de sa att de skulle ha i lager. :eek:

Om det stämmer så räknar de ju nästan värre än AMD, när de kom på att de hade 800 miljoner transistorer mindre i sina processorer ;)

13. flipp

Mottagna gillanden:
    8 739
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Vissa tror att det är en strategi för att bygga upp ett starkt varumärke. Att deras telefoner alltid tar slut skulle då inge en känsla av att de är åtråvärda. Ungefär som när en ny iPhone släpps. Otroligt irriterande om det är en medveten strategi att "lura" potentiella kunder på detta sätt.

14. silas

silas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Jag börjar också tro att de har någon baktanke med att hålla tillgången så låg. Det ger ju uppmärksamhet, om än inte helt positiv sådan :)
    Det ryktades ju också om att de inte gjorde några märkbara vinster per telefon och bara använder den för att bygga varumärke.

Hur det än är med den saken så är det fortfarande en väldigt prisvärd telefon som är ett givet köp om den dyker upp inom någorlunda kort tid. Om det inte kommer nåt skoj nu uner CES såklart :D

15. flipp

Mottagna gillanden:
    8 739
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ja, att de inte gör vinst låter rimligt. Telefonen är ju löjligt prisvärd. Vill ha en nu :D

16. spoty

spoty Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Hur står läget till me denna mobil? Kommer den till sverige, går den att boka eller hur är läget?

17. flipp

Mottagna gillanden:
    8 739
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Den kommer knappast att officiellt släppas i Sverige. Den går dock att beställa från utlänska siter som dealextreme. Men som du kan se längre upp i tråden är det dålig tillgång på den just nu.

18. silas

silas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

19. pimis

pimis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Den börjar dyka upp på ebay nu, dock till ett pris av 550 USD
    Lite överpris tycker jag!
    Har inte lyckats hitta en online sida som har den i lager efter att de släppte på en massa telefoner :o

20. zalsson

zalsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107

MINA ENHETER

Någon som fått tag på den och kan gröna någon sida att beställa från? (bara någon får in den) missade igår när dx hade några att beställa.