Nu har jag manuellt installerat 9.8.29 weekly på min platta. Det står att 9.8.29 är den sista uppgraderingen med MIUI 10. Nästa gång ska det visst vara MIUI 11. Är i så fall MIUI 11 något som alla längtar efter? Tänkte att det kan vara de som gjort att OTA:n inte hört av sig på ett tag. (Eller har jag tänkt lite för mycket på sistone )
Vet inte hur bra detta stämmer men mi pad 4 verkar inte få stöd för MIUI 11. Mi Pad 4 is NOT getting MIUI 11 Undrar då om nån av er har lagt in någon annan rom och hur de funkar för er?
På min mi pad 4 så identifieras den som en Xiaomi mi mix 2s (den körs på EU weekly), möjligtvis får den uppdateringen.
Så står det på min platta. Tycker det vore en naturlig uppföljning att nästa "Weekly" en MIUI 11. (Men för all del, kan ha fel som vanligt) CHANGELOG 9.8.29 Important notice: This is last MIUI 10 weekly build, MIUI 11 will be released soon.
Instämmer helt och fullt. Bara inte MIUI 11 gör platta "seg". Men då går det alltid att installera 9.8.29 på nytt.
Jo, jag kör Mipad 4 + Går jag in på "Inställningar" -> "Min enhet" står det exakt lika som på Din, Laserturken. Men fortsätter du vidare till nästa sida, (där man kollar och söker efter uppdateringar) så har du tre prickar högst upp till höger. Klicka på dom och du får upp en meny med ett alternativ; "What is new?" Klicka på den så går du se om det inte står lika som min.
Hur ser du att; "den uppfattas som en Xiaomi mi mix 2s"? Du kör på 9.8.15 Jag kör 9.8.29 Dom två sista uppdateringarna gick jag göra för hand. Inte via "OTA".
Nu har jag kollat ",Google-kontot". Det står; "Xiaomi mi mix 2s" i min platta också. Men i vilket sammanhang kommer de in i bilden? Google-kontot lever väl ett liv för sig själv oberoende av vilken uppdatering som är aktuell. Eller är jag ute och cyklar igen?
Sprang på dessa om man vill ha MIUI 11, det verkar röra sig om en portad version från Redmi 7 som ännu inte är 100% ren men får se hur det tar sig. MIUI11 for Mi Pad 4 plus [New+Update!!] [MIUI-11 Global ,China, EU ][Erfan GSIs] [Android 9 Pie ,10]
Det har enbart med enhetens fingerprint alltså unika ID oftast vid användning av custom rom ändrar gänget bakom romen till er ID som fungerar felfritt mot exempelvis play store. Inget farligt och önskar du ändra till annat ID för enheten går även det. "Googla CTS Profile change fingerprint"
Tack Zeggi. Ska "gräva" lite djupare i de senare. Det känns inte som ett akut bekymmer precis. Är helnöjd med min Mipad4+. Men det är alltid kul att lära sig nya saker i denna teknologin. Datorer har ja hyfsat bra koll på. Men inte plattor och telefonnummer. Så allt nytt "hands on" är välkommet.
En liten fråga. Efter att jag uppdaterade min mi pad 4 så kommer jag fram till låsskärmen. Men när jag ska slå in min kod så är det tydligen fel kod. Kör på EU weekly och är det någon som har en lösning?
Kastar in en fraga om det finns en guide for noob att roota sin Mi pad 4 plus ? skulle verkligen varit bussigt ...
Om du börjar på sid 16 och läser inläggen så får du lite koll på min proffsigt "guidade resa". Ställ sedan frågor på materialet du läst. Ha i minnet under läsningen att jag är totalt "blåst" på detta med telefoner och plattor. Och än väre, kör dator med Ubuntu. Kontentan är att blev kaonfint tack vare sakkunniga här på forumet.