Problem: Mi10T boot loop

Diskussion i 'Allmänt' startad av Snedsteg, 24 maj 2021.

  1. Snedsteg

    Snedsteg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    Barnen spelade på fruns Mi10T Lite till batteriet tog slut och telefonen stängde av sig. Vid laddning startar den automatiskt och visar "Mi" och "powered by android", sen startar den om och gör samma sak. Och igen, och igen till batteriet är slut. Jag tänker att något blivit fel på systemfilerna.

    Då vi använder telefoner som de såldes och aldrig rootat eller lagt in custom roms så är heller inga USB Debugging/Developer-vad det nu heter eller andra upplåsningar gjorda. Hur kan man flasha om stock/göra någon form av recovery utan möjlighet att förbereda telefonen i ett fungerande läge?

    Jag testade Mi Flash och telefonens stock rom (stod det på sidan jag hittade den iaf) men får upp felmeddelande om att Device ID inte stämmer.
    En annan guide tipsade om TWRP men det verkar kräva flera extraprogram och inställningar som måste göras på telefonen medan den fungerar.

    Hur får jag igång telefonen igen, utan att behöva skicka den på service?


    Edit: Mi 10T Lite, inte "vanlig" 10T.
     
    Last edited: 24 maj 2021
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 320
    Mottagna gillanden:
    17 799
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Vetifan om du kan göra något. Kan du komma in i Xiaomis recovery? I så fall testa en factory reset (allt på enheten raderas), annars tror jag inte det är mycket mer du kan göra än att lämna in den på service tyvärr
    TWRP går inte, du måste ha låst upp bootloadern för att kunna göra det
     
  3. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

  4. Snedsteg

    Snedsteg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Det enda Recovery mode leder till är att rensa användardata, vilket jag gjort. Det gör ingen recovery, alltså återställning av systemfiler.

    Jag tackar för förslagen men blir tvungen att lämna in telefonen på service.