Mi4c, vänta eller redmi 3 prime?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Droid113, 6 apr 2016.

  1. Droid113

    Droid113 Guest

    Hej!

    Jag kommer från sex års ios-användning(iPhone 6 just nu) och tänkte ta mig ur träsket.
    Vill ha en kinalur som är uppdaterad eller kommer bli uppdaterad med någon av de senaste versionerna av android.

    Krav:
    1. Laggfri (viktigare än allt annat), 2. Max 5", 3. 3gb ram, 4. Billig(1200-1700kr).
    Och sen allt annat som är viktigt gällande 3G och 4g.

    Mina förslag ligger i ämnet, har ni andra förslag eller borde jag vänta på någon lur?
     
  2. Carre_80

    Carre_80 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2014
    Inlägg:
    709
    Mottagna gillanden:
    284
    Telefon:
    Mate 20x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Mate 20x
    Telefon 2:
    Mi max 2
    Jag själv gillar Xiaomi skarpt! Men tänk på att du inte har full 4g med deras modeller!

    Mi4c är nog bra den med men tar inga sd-kort.
    Jag hade valt redmi 3 pro med större batteri.
     
  3. Droid113

    Droid113 Guest

    Tack för svaret!
    Det räcker för mig om jag klarar mig en hel dag med laddningen så bara batteriet inte är obefintligt så ska det vara lugnt.

    Vilken mobil bör jag välja för att få full täckning för 4g?

    Det är ju väldigt stor skillnad i processor mellan mi4c och den andra.
    Har förstått att ni gillar DOOGEE här på forumet. Kommer de med några nya modeller snart? Har ingen brådska direkt heller iofs..

    Men som sagt, det är sjukt viktigt att det är minsta möjliga lagg för minsta möjliga peng.
     
    Last edited by a moderator: 6 apr 2016
  4. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Personen med bäst koll gällande Doogee är väl ändå du @Ara@Ara. Ping


    Gällande andra märken är det väl Ulefone och Elephone som har full 4g iaf de senaste modellerna.
     
    Ara gillar detta.
  5. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

  6. Droid113

    Droid113 Guest

    Tack för förslaget! Jag har tittat lite på denna men jag förstår inte riktigt vad som talar för f3 PRO istället för mi4c?
    Problemet är väl egentligen inte storleken på skärmen, det är väl hur stor den är i handen egentligen. Har en iPhone6 just nu och den är framförallt hög, bredden är inga problem.
    Ni som forumets orakel har säkert förslag på detta :)
     
  7. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag ändrade länken eftersom det står fel uppgifter där. Det står att den saknar band 8, men det stämmer inte, DOOGEE F3 Pro har band 8. Jag gillar inte Xiaomi:s mjukvara och den saknar en del 4G-band (vilket har nämnts).

    Vilken storlek skulle du säga är max då?
     
  8. Droid113

    Droid113 Guest

    Nä 5,5" är Max, men jag såg att min iPhone är 138mm hög, så där i närheten någonstans. Kollade på elephone p9000 just för att jag fick för mig att det är ganska mycket skärm på total yta. Och den är 148mm hög. Det viktigaste är fortfarande att luren är rapp som satan. (Y)
     
  9. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag vet inte vad jag ska föreslå. DOOGEE F3 Pro har flera svagheter. Klent batteri och den kommer troligen inte att få Android 6.0.

    Någon passande mobil på gång som är max 138mm hög känner jag inte till.
     
  10. Droid113

    Droid113 Guest

    Nä men alltså, den behöver inte Max vara 14cm hög. Jag greppar efter den perfekta telefonen som inte finns. Jag är idel öra egentligen.

    Rappheten är viktigast utöver att den passar de svenska banden. Sen vore det trevligt med en ok kamera. Jag försökte bara önska lite ovan.
     
  11. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Last edited: 7 apr 2016
  12. Droid113

    Droid113 Guest

    Intressant att de nästan är lika stora (om nu specsen stämmer..) det känns ju helt klart som att någon av dessa lurar är mest bang for the buck just nu. När släpps de? Tyckte jag läste januari men det är vi ju redan förbi..
     
  13. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 429
    Mottagna gillanden:
    8 363
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Xiaomi 4c har fått väldigt bra betyg i olika review:s, bara att googla så hittar du dessa. Jag skulle valt den om inte battertiden är jätteviktig, i så fall hade jag tagit Redmi 3 Prime.
     
  14. Droid113

    Droid113 Guest

    Jag har googlat som en dåre ska du veta.
    Det lutar åt DOOGEE f7 PRO när den släpps, sjukt bra specs och vad det verkar en jäkligt bra leverantör. F7 och f 7 PRO är ju lika stora så då är ju valet lätt.
     
  15. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det finns olika uppgifter, slutet av april säger en källa och en annan säger i juni. Vi får se när den kommer.