Problem: Mic trasig vid leverans

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av Sixty9ine, 8 okt 2014.

  1. Sixty9ine

    Sixty9ine Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jaha vart ska man börja. Fick hem telefon efter en förbeställning från Telia.
    Ladda den och gjorde den redo för bruk på kvällen. Resande i tjänsten så hoppa in i bilen, kör blåtand handsfree hela resan. När man kommer fram till jobbet på annan ort och första samtalet utanför bilen så säger den i andra änden att han ej kan höra mig och att det låter som att jag står bredvid en jet motor. Startar om telefonen och ringer upp. Samma skit igen. Ringer tillbaka men slår på högtalartelefon denna gången och nu först hör han vad jag säger.
    Har försökt allt som går för att fixa problemet men det kvarstår, av och på med brusreducering och allt möjligt på inställningar. Startat om flera gånger men jag måste ha fått en telefon levererad med trasig mic. Någon mera som råkat ut för detta?
     
  2. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Det låter ju inte som trasig mic om det fungerar när du kör högtalartelefon?
     
  3. herrober82

    herrober82 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    440
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Högtalarfunktionen kör micen på toppen av mobilen.. Dvs inte samma som under samtal. Reklamera din mobil. Micen för samtal verkar sönder..

    Skickat från min D5803 via Tapatalk
     
  4. Slibbiano

    Slibbiano Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min mic gör att min röst ekar och den tar upp allt ljud runtomkring alldeles för mycket.. Får kanske reklamera min med... Hur har du gjort?