Säljes: Micro-Phone + Locator - Limited Edition

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av urbanlarsson, 2 oktober 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. urbanlarsson

urbanlarsson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag har precis fått en av dessa som jag vill sälja: http://micro-phone.net/store/en/

Specifikt så är det denna jag har: http://micro-phone.net/store/en/micro-phone/911-micro-phone-basic-mp001b.html

Kort video om telefonen: http://www.youtube.com/watch?v=0SLsFEMX72k

Manualen: http://micro-phone.net/manual.pdf

Den jag har är en limited edition, en av de första 100 som tillverkades. Min är markerad med texten:
    Limited Edition
    24/100
    på baksidan, vilket alltså betyder att det var telefon nr 24 som producerades.

Min telefon ligger i orginalförpackning och jag har inte ens satt på den, det enda jag har gjort är att jag har öppnat förpackningen och sett att telefonen ligger där i.

Väldigt svårt att sätta ett pris på denna, så ni får buda (eller föreslå byten, men då ska dom vara vettiga) om ni är intresserade.

EDIT: Bilder i post #4

EDIT 2: Telefonen får alltså kordinater från mobilnätet och har en stand-by tid på 21 dagar och är väldigt liten. Med andra ord, om du lägger den i en väska och väskan blir stulen, så kan du spåra telefonen även om den ligger gömd (till skillnad från GPS som behöver en signal).

Last edited: 4 oktober 2013
  2. kalleboston

kalleboston Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194

MINA ENHETER

Hej!
    Behöver du en Samsung galaxy young istället? Köpte den för att ha som extratelefon så den är bara använd några dagar. Nypris 800 för ca en månad sen.
    Mvh Andreas

Skickat från min GT-I9195 via Tapatalk 2

3. urbanlarsson

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Nej tack, jag behöver ingen budget-telefon. Köpte denna för jag tänkte ha den som extra-telefon då jag behöver 2 SIM, men kom fram till att jag inte ville ha två telefoner även om den ena var väldigt liten, så köpte en dual-sim tele istället.

Jag kan definitivt tänka mig ett byte mot någon bättre platta (kan lägga pengar emellan om det skulle behövas).

4. urbanlarsson

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Lite bilder... det sitter plast på då den är oöppnad, så det är inga märken någonstans.

5. urbanlarsson

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Vill tillägga att det följer med en (liten) USB laddare. Locator-appen, den man använder för att hitta telefonen, finns bara för iOS just nu men är på ingång för Android, senast jag kolla så höll dom på att testa den.

Telefonen har alltså en standby-tid på 21 dagar, kör location via mobilnätet så det funkar t.ex. inomhus eller i en bil, och man måste ange vilka telefonnummer som får läsa av location-data via appen så inte alla kan göra det.

Rätt häftig pryl med andra ord, och just denna är en limited edition :)

6. Hänglås

Hänglås Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Kan bjuda en hunka + frakt.

7. urbanlarsson

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Om en hunka betyder 100kr så nej tack.

8. Hänglås

Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Lika bra att du säger ett pris du kan tänka dig att sälja för då.

Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4

9. urbanlarsson

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Tycker du 100kr för en telefon som kostar $149 + porto + tull + är en limited edition är ett vettigt pris? Det är bara irriterande at få den typen av bud.

Telefonen får alltså kordinater från mobilnätet och har en stand-by tid på 21 dagar och är väldigt liten. Med andra ord, om du lägger den i en väska och väskan blir stulen, så kan du spåra telefonen även om den ligger gömd (till skillnad från GPS som behöver en signal).

Jag är rätt intresserad av byte mot t.ex. en platta vilket är anledningen till att jag inte angav ett pris från början... men kan tänka mig sälja den för min 600kr.

10. Hänglås

Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Jag tycker att 100:- var ett fint utgångsbud, men det är ju bara min uppfattning. Det är därför du borde skriva ett startbud.

11. MrSexor

MrSexor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Är detta helt enkelt bara en vanlig telefon?

12. urbanlarsson

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Det är en väldigt liten telefon (se bilderna med en tandpetare bredvid) med väldigt lång batteritid; 21 dagar stand-by för att vara exakt.

Den har en inbyggd funktion för att kunna spåras, som använder mobilnätet för lokalisering, och inte GPS som alla andra. Det betyder att den fungerar även om den ligger i t.ex. en väska eller i en bil.
    Det finns också en app (iOS bara just nu, men är på ingång för Android) för att se vart telefonen är på en karta. Man får godkänna telefonnummer som får spåra den.

Tanken med den är att man ska kunna ha den t.ex. i bilen eller i väskan om man ska ut och resa, i handväskan, i fickan på sitt barn eller gömma den i något annat man inte vill bli av med.

Den är också bra som backup-telefon t.ex. i bilen, båten eller om man är ute och i naturen (om man ska ut i skogen eller klättra osv), behöver ju ladda den typ en gång i månaden.

Den har bluetooth också så kan använda bluetooth headset med den.

Tror den är riktigt bra, har ju inte satt på den då jag vill sälja den ny, men det är väntetid på att köpa den, den kostar €133 och min är dessutom en limited edition, och nr 24 som någonsin producerats.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.