Säljes: Micro SDHC 32GB 179:-

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av i-like.se, 21 feb 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Haha, störtskön tråd. Går från billiga SD-kort, till erotiska hjälpmedel, till mäklare till Donald Trump.

    Vi får hoppas du har bättre hår än Trump i varje fall. :-P

    Har precis redan köpt ett 32gb SD, men kanske köper senare om folk i tråden är nöjda.
    Intressant med säljare på som agerar direkt på Swedroid ändå.
     
  2. i-like.se

    i-like.se Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER


    Kollade in här idag för jag leta råd för min lur så såg jag att man som butik får "annonsera" för sina varor om man uppger att man är butik. Kul och roligt med alla som har tyckande och tänkande tycker jag. Känns dumt och inte svara men ibland spårar det ur lite.... :):):)

    Sov gott nu alla Swedroider

    // i-Like

    Ps. Har mer hår än Donald
     
  3. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Jag förstår faktiskt inte varför folk sitter och gnäller i denna tråd. Vad skulle det spela för j***a roll om företaget är registrerat i spanien och säljer till sverige för att slipa dyr jävla skatt och annat trams? Man vill väl tjäna så mycket pengar som det bara går? Inge fel med det!

    Sen vet jag ju att det är massor av oss här som köper surfplattor, mobiltillbehör och andra saker av suspekta kinasäljare för flera hundra kronor utan att höja ögonbrynen och tänkte om innan man köper. Det är tydligen inga problem, för vi alla vet ju att de flesta säljare är helt reko på ebay, speciellt de kina-wholesale-företagen. Eller hur? ;)

    Och om det nu skulle visa sig att denna säljare säljer minneskort som original och det visar sig att de inte är det så borde denna person skämmas.

    Men bottom line är att det är jävligt billiga minneskort som beskrivs som original. Vill man ha ett, ja då köper man ett, vill man inte ha ett så köper man inte. Svårare än så är det ju faktiskt inte. För många av oss har ju faktiskt beställt saker på ebay och sedan fått hoppats på att man ens får hem ett paket.
     
    Last edited: 22 feb 2012
    Parise, Bjarne, x10_minipro och 3 andra gillar detta.
  4. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Har lagt in en beställning. Fick en varning på slutet från Paypal att man överförs till en sida som inte är säker.

    Frakten är tydligen gratis.
     
  5. i-like.se

    i-like.se Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ja våran sida är inte https bara payayl's betalning är säker.
     
  6. i-like.se

    i-like.se Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Oj babydroid du blev arg åt oss! Alla har rätt att säga vad dom tycker och tänker! Vi tar åt oss av kritik och ros från alla som önskar ge oss feedback!
     
  7. Dunnop4

    Dunnop4 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Årets tråd? ;)

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
    i-like.se gillar detta.
  8. Json_81

    Json_81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Med tanke på de bedrägerier som varit med webb-shoppar är det väl inte konstigt att folk är försiktiga och kritiska?

    https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=912154&postcount=20

    En nyreggad medlem som väcker upp en gammal tråd och skriver om dessa minneskort samtidigt som denna tråden skapas t ex.

    Förhoppningsvis är ju allt rätt och riktigt, men det skadar inte att vara försiktig.
     
  9. i-like.se

    i-like.se Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Man ska alltid vara försiktig!
    Vi vart rekommenderade att läsa här av en kund för att hitta tipps till våra telefoner och såg sedan att vi också kunde "annonsera".

    Vi har skrattat så tårarna sprutat åt kommentarer och inlägg! Underbart forum med underbara medlemmar.
     
  10. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 954
    Mottagna gillanden:
    7 952
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Var bara ren nyfikenhet! :)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  11. Moo

    Moo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Haha va? Du säger alltså i princip att eftersom folk beställer av skumma typer på ebay och ibland blivit lurade så kan de lika gärna låta bli att undersöka andra okända säljare heller och lita blint på dem också? Man ska alltså inte dra lärdom av sina misstag utan antingen avstå helt eller bara ta risken, för det tredje alternativet att undersöka säljaren är tydligen bara att "gnälla"? Jag blir faktiskt lite mörkrädd av att det finns människor där ute som resonerar på det här sättet...
     
  12. Brundin

    Brundin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    741
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20
    Platta:
    iPad pro 12
    Sweet, grymt nöjd !


    Vore härligt med lite mer artiklar :D Tablet tillbehör (A)
     
  13. i-like.se

    i-like.se Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vad är du ute efter? maila oss på [email protected] och berätta vad du letar efter så ska vi se om vi kan hitta det hos våra leverantörer!
     
  14. nixxz

    nixxz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    1 573
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Någon som har beställt? Hur fungerar dom?
     
  15. husebuse

    husebuse Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Klart man skall vara uppmärksam på vart man handlar någonstans, men gränsen för vad som är relevant info eller inte går ju någonstans. Vi har fått företagsinfo och vad personen bakom företaget heter, det borde ju räcka. Att man på ett mer eller mindre (uppfattar iallafall jag det) hånfullt sätt ifrågasätter varför det är ett fastighetsbolag med i verksamhetsbeskrivningen har väl inte med något att göra. Summa summarum, känner du att du vill köpa ett minneskort för 179kr så gör det, vill du hellre betala 429kr så gör det, rent juridiskt så är det samma avtal och skyldigheter som gäller säljare/kund emellan. Jag blev blåst av Datorbutiken.se på 6000 när dom äcklena fortsatte att lova leveranser och ljuga om att kollinumret skulle komma för att 1h senare få mail om att dom gått i konkurs... Så som sagt, du har samma garantier för att inte bli av med dina pengar.

    Mvh
    Martin
     
    i-like.se gillar detta.
  16. Moo

    Moo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Tvärtom är det bra att mer relevant info grävs upp, ju mer information ju säkrare känner sig eventuella köpare. Det framstår som självklart att risken är större att handla från ett okänt nytt företag i utlandet med knappt någon kontaktinfo än en känd aktör såsom Datorbutiken i ditt exempel, måhända att det senare också har ett (förhållandevis litet) riskmoment.
     
    i-like.se gillar detta.
  17. blorro

    blorro Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Androidistica ställer gärna upp och recenserar minnen om det behövs :)
     
    i-like.se gillar detta.
  18. i-like.se

    i-like.se Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    blorro gillar detta.
  19. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 954
    Mottagna gillanden:
    7 952
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ska påpeka att det sätt jag frågade på inte var menat att vara hånfullt, utan mer av ren nyfikenhet ville jag veta. Att de driver fler bolag har jag inget emot utan ser som något positivt, både för mig som ev. kund och för dom som säljare :)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
    i-like.se gillar detta.
  20. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Haha, jag ser fram emot sköna paketlösningar med SD-kort och hus på spanska rivieran. :)

    Känt att det varit lite häxjaktsstämning i denna tråd, men man får ju väga båda sidorna. Det är förståeligt då internet är fullt med bedragare, men samtidigt finns det ju många up and comming affärsmän som vill göra bra affärer också.
    i-like.se har ju tagit det hela med humor i varje fall. Skön inställning. Förhoppningsvis blir alla som köpt kort nöjda. Aldrig fel med aktiva seriösa säljare på swedroid som kan erbjuda oss bra deals och bygga en relation med communityt.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.