Middle man tjänst likt blocket packet

Diskussion i 'Off Topic' startad av inact_0034, 16 maj 2018.

1. inact_0034

inact_0034 Guest

Ok efter har läst era svar verkar det inte så intressant att fortsätta med detta.

Men jag tycker ändå att iden är bra om man kan göra hela processen billig och snabb för alla.

25% moms + 29% egenavgift + 30% skatt?
    Vad har jag över 16%? Staten alltså.

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Du kan inte addera procentsatserna så. Momsen är 25% på försäljningspriset. Egenavgifterna är 29% av vinsten. Inkomstskatten är ca 30% på vinsten efter egenavgifterna.

Det finns flera kalkylatorer på nätet för att räkna på hur det blir.
    Ex. Så mycket ska du fakturera för att få lönen du behöver - Driva Eget
    Om du matar in 16 kr i månadslön så blir det 24 kr exkl. moms i försäljningspris (30 kr inkl. moms) och 5 kr sociala avgifter. De har även 3 kr för tjänstepension och semester.
    16 kr är innan skatt så du får räkna bort ca 30% om det är din skattesats. Det ger 11 kr kvar. Lite mer om man skippar tjänstepension och semester.

Du får ca 50% kvar efter att du dragit av momsen som man aldrig som företagare räknar med.

3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 459
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är snudd på skattefritt upp till runt 20 000 kr i och med grundavdraget. Därefter kickar skatten @e7andy@e7andy nämner igång.

Tänk på att skatten gäller för alla dina inkomster under årets gång. Om du driver bolaget som enskild firma gör man ingen skillnad på dina inkomster via annat arbete och inkomsterna via ditt företag. Allting räknas som din privata inkomst, slås samman och totalbeloppet beskattas därefter.

Last edited: 16 maj 2018
  4. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4 922
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    För att jag inte kan lita mer på privatpersonen du än säljaren/köparen. Jag skulle blanda in ytterligare en privatperson i affären. En privatperson som plötsligt kanske blir sjuk eller annat och då går hela affären åt skogen eller blir försenad. En person till att tjafsa med när jag sen upptäcker att skärmen inte är original, Knox är triggad, hörlursuttaget är glappt eller annat som inte syns vid en hastig koll.

Detta är anledningen till att JAG inte skulle använda din tjänst. Men det betyder inte att den inte skulle passa andra.

Last edited: 16 maj 2018