Mikrofonen påslagen trots lurar.

Diskussion i 'Blade' startad av Spaderess, 27 okt 2011.

  1. Spaderess

    Spaderess Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Jag har en Blade som jag tycker väldigt mycket om. Använder den mestadels som en ren musikspelare. Det enda problemet med den är att mikrofonen slås av när man har lurar inkopplad.

    Jag har Bladen med mig när jag är ute och springer, dels som musikspelare och dels för att både jag och min fru tycker att det känns tryggare att jag har en telefon med mig då jag ofta springer långa rundor även under den mörka delen av året. Dessutom är det bara min fru som har telefonnumret till den så man slipper störas av samtal när man är ute.

    När hon vill ha tag på mig så stör det enormt att man måste ta telefonen ur armfickan rycka ut lurarna och hålla telefonen mot örat för att kunna prata. När jag använde min Desire kunde jag låta luren kvar i armfickan, höra henne i lurarna och ändå föra en konversation.

    Finns det någon rom till Blade där microfonen kan vara påkopplad även när hörlurar är inkopplade? Eller är det hårdvarubaserat?

    /Spaderess
     
  2. team@

    team@ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det är nog rätt många som vill ha den funktionen. Jag misstänker att avsaknaden på fix beror just på hårdvaran.

    Alternativet är väl att ha ett headset (med mic) i örat istället. Tyvärr är de flesta iPhone-kopplade och kräver en liten mellanadapter för att funka.
     
    Spaderess gillar detta.
  3. coste

    coste Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en iPhonekopplad med mellanadapter, men det fungerar ändå inte. Måste dra ut lurarna och svara på old-schoolvis. Vore nöjd med en lösning!