milestone = motorola ok

Diskussion i 'Milestone/Droid' startad av drzap, 2 feb 2010.

  1. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 503
    Mottagna gillanden:
    1 059

    MINA ENHETER

    börjar allvarligt lessna på min milestone. telefonjäveln väljer att boota om ett par gånger om dagen, tappa simkortet fler gånger än så, taskig täckning 3g och 2g, skittaskig wifi. står man 10cm från basstationen ok, längre bort så tappar den alltid wifin. halvtaskigt samtalsljud (om inte telefon tappar simkortet....) kan säga att detta uppförande blir bara värre och värre, första veckan fungerade den ok i alla fall. väckarklockan fungerar bara när den själv vill mm.mm. för att inte tala om hur dåligt kameran fungerar ibland, att telefonen måste bootas om direkt innan man ansluter usb till datorn för att denska känna av att den ansluts (ändå är det ungefär var 5 gång den känner det) och när faan ska vi få en uppdatering på android. snart så förpassas denna telefon ner i ett paket tillsammans med väl valda ord och postas till motorolas huvudkontor med önskan att de kunde gå i konkurs! ett jävla felköp känns det som. ger telefonjäveln 1 vecka till och sen går jag tillbaka till min reservsonyeriksson som funkar klockrent och överallt.... :mad: edit: peppar,peppar, efter 2.0.1 verkar det bättre.
     
    Last edited: 10 feb 2010
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 754
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har du provat en fabriksåterställning? Vilken version kör du, har du installerat 2.0.1? Har du provat med ett nytt SIM-kort? Lustigt nog verkar det avhjälpa allehanda fel.

    Det kan ju vara så att du fått ett söndagsexemplar också, nu vet jag inte hur Motorolas support funkar, men du borde ha möjlighet att skicka in den.

    Det verkar finnas en del nöjda DROID/Milestone-ägare här i forumet, så telefonen borde inte fungera så dåligt om det inte är något fel på den.
     
  3. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 503
    Mottagna gillanden:
    1 059

    MINA ENHETER

    fabriksåterställning ja.
    version 2.0! 2.0.1 släpps ju aldrig av motorola verkar det som :(
    nytt simkort, självklart! det var min första tanke när den tappar simkortet.
    motorolas support: vi säljer inte milestone i sverige så du får vända dig till inköpsstället :(
    expansys: det har gått mer än en vecka så du får vända dig till motorola :/
     
  4. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 966
    Mottagna gillanden:
    11 146
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Jag har inte haft några direkta problem med min milestone.
    Råkade ut för ett par slumpmässiga omstarter, men jag fann att de orsakades av en Widget jag använde. Efter att ha avinstallerat den så har telefonen rullat på smärtfritt.
    Kameran har ju gått in i sin dåliga cykel nu tack vare att Motorola verkar vara helt oförmögna att skicka ut 2.0.1-uppdateringen.
    Men jag håller tummarna för att den dyker upp inom 2 veckor iallafall.
    Vill gärna kunna använda kameran v8..
     
  5. Gunde

    Gunde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    För mig fungerar Milestone alldeles ypperligt, jag kör 2.0.1 rootat så kamerabuggen är också fixad.

    När det gäller att du tappar USB-anslutning verkar nästan som om du använder TasKiller eller något liknande halvtaskigt program som dödar USB-tjänsten på telefonen. Använd Advanced Task Manager istället.
     
  6. stefancrs

    stefancrs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Eller strunta i att döda tasks/appar. Jag gick över till att inte göra det, märker seriöst ingen vettig prestandaskillnad överlag. Men mindre strul.
     
  7. connyosis

    connyosis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jobbigt att din telefon jävlas för dig. Om du köpt den från expansys så är det nog en brittisk Milestone. Prova kontakta Motorola UK och de kan förhoppningsvis hjälpa dig.
     
  8. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 503
    Mottagna gillanden:
    1 059

    MINA ENHETER

    jävlas

    efter fabriksåterställningen har jag inga appar installerade, telefonen är jungfrulig... USB tappas inte när den väl hittas, det är att hitta den som är ett helvete. det är simkortet den tappar om och om igen. kan tillägga att jag idag provade att spela lite musik som jag har lagt in på sdkortet, efter 1,5 låtar så tystnade och frös hela telefonen! enda sättet att få igång den igen var att rycka batteriet....
    ska prova med motorola uk men hyser mindre förhoppning då jag tror att telefon är italiensk. (italienska i menyerna första uppstart) idioma ni vet ;)

    kan säga att ett tvillingsimkort just nu är guld, litar inte ett spår på stenen (snart sänke?) utan har även med mig min sonyeriksson
     
  9. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Är expansys ett brittiskt bolag?Om de är ett bolag inom eu och säljer till konsument i Sverige så ska man som svensk ha samma konsumenträttigheter som om man köpt av ett svenskt bolag. Expansys kan alltså inte säga att de inte bryr sig efter en vecka utan konsumenten kan reklamera i upp till 3 år om ett fel visar sig. Om ett fel uppkommer under de första 6 månaderna så har försäljaren bevisbördan för att visa att felet inte fanns vid köpet.
     
  10. fillefilander

    fillefilander Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En dum fråga:

    Vart hittar jag mina filer? Jag hittar Media Gallery där alla bilder ligger, men hittar inga filer nånstans.

    Sen undrar jag hur man kommer åt nån ty av aktivitetshanterare där man kan se vilka program som jobbar i bakgrunden och även stänga ner dom.
     
  11. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 966
    Mottagna gillanden:
    11 146
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Ladda ner Astro File Manager från Market.
    Det kan både hantera filer samt hantera program och processer.
    Fast att döda program gör ingen direkt nytta om inte programmet fungerar dåligt.
    Funkar allt som det ska så är android duktigt på att sköta resurshanteringen på egen hand..
     
    Last edited: 7 feb 2010
  12. fillefilander

    fillefilander Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack! Det fungerar utmärkt!
     
  13. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 503
    Mottagna gillanden:
    1 059

    MINA ENHETER

    editerade rubriken i mitt första inlägg. efter att till slut fått uppdateringen till 2.0.1 funkar telefon utmärkt. har inte tappat simkort eller bootat om en enda gång nu (upptid +100timmar) dock har jag inte testat usb till dator än.