Säkerligen. Ringde till konsumentvägledaren, som menade att jag inte borde behöva vända mig till någon annan än min avtalspart, dvs. Telia. Vidare att säljaren ansvarar för ursprungligt fel, men har samtidigt rätt att försöka avhjälpa felet inom skälig tid. Hon menade att praxis låg på ca 3-4 veckor som max. Samtidigt har elektronikbranschen själva följande rekommendation: "En reparation får inte ta mer än tre veckor från det att produkten lämnats in i butik. En reparationstid på längre tid kan dock accepteras om konsumenten fått en låneapparat som tillgodoser konsumentens behov under reparationstiden." http://www.elektronikbranschen.se/images/102/files/Praktiska_regler_konsumentkoplag.pdf Känns som jag får vänta ett tag till alltså...
Det skulle förvåna mig om du får svar öht på detta. Den på Telia som bad dig kontakta ZTE måste ha rökt på, dom har ju själv säkert 1000 ggr snabbare kontaktväg till deras säljorganisation.
Inskickad idag Skickade in min Blade till Anovo idag,trodde det låg i Gävle,men det finns tydligen i Nacka också! Comviq skickade hem en retursedel till mig så jag kan spåra mobben,hoppas dom skyndar sig nu och att dom fixar felet så jag kan surfa med 3G,blir ledsen om dom säger att det inte är nåt fel på den,då kommer jag kontakta KV om jag inte får en ny telefon vill säga....bara en uppdatering från mig
Har faktiskt fått svar både från ZTE (med cc till Anovo) och därefter Anovo som förklarar läget. Delar flögs från Kina den 31 Jan. Please wait patiently var således uppmaningen.
Anovo finns i ett flertal städer, i alla fall Nacka, Gävle och Kristinehamn, men telefonerna skickas till olika ställen för reparation beroende på märke. Bladen skickas alltid till Gävle.
Då måste jag fått fel info från Telia, samt tidigare i detta forum. Eller så har sakerna förändrats. Förhoppningsvis innebär det här att servicen blir snabbare. Anovo Gävle har fått en del kritik för att vara sega.
På min servicesedel från Telia står det också Anovo Nacka, men den har trots det skickats till Gävle. Hänvisades dit av teliakvinnan, har ringt till kundtjänst där och de har min telefon där, samt fått mejl från operations manager i just gävle. Så jo minsann, min skickades allt till Gävle trots allt
Kundtjänst ligger ju i Nacka, så det är ju möjligt att det är därför det står Nacka på servicedelen? Du vet väl att du kan följa status på din apparat på Anovos hemsida http://www.anovo.se/sosok.php mata in SES nummret som står på servicelappen.
Update från service-världen. Min Blade lämnades in för 4 veckor sen eftersom jag inte hörde i lurarna när nån ringer eller sänder SMS. Idag gick jag in på Anovos sida http://www.anovo.se/sosok.php sökte på mitt nummer och nu har status faktiskt ändrats från "ankommen" till "arbete pågår"... "byte av mainboard" spännande, det går framåt...
Min Blade har nu fått bytt mainboard och levererades mitt på dagen idag till teliabutiken där jag lämnade in den. Ska hämta den på lunchen imorgon. Hela tiden haft bra respons från Anovo och har egentligen inget att klaga på den biten. Väl delarna kommit in gick det fort för mitt ärende.
Update från service-världen: Enligt Anovo lämnades min lagade telefon in av Posten till butiken Kungsgatan (Sthlm) kl 14 idag. Jag försökte ringa Telia för bekräftelse, men Telia kundcenter 90200 sa att det inte går att ringa till butiken (ironiskt för ett telekomföretag). Så jag får väl gå dit o se om den finns där...
perakesson: Kul att du fick din reparerad iallafall, hoppas den funkar som den ska nu. Dustin skulle ge mig pengarna tillbaka för min Blade med samma fel...fast jag bad om att få den lagad.
Jag fick returnera min Blade till Comvik då skärmen lagt av efter bara några timmar. Jag fick en ny efter några dagar, så jag är nöjd med hur Comviq fungerade. Kanske blir jobbigare då det gått längre tid än en vecka.
Har nu fått min Blade med bytt moderkort. Verkar vara som förut. Lyckas inte få ringsignal i lurarna vid inkommande samtal eller SMS. Har jag missat nån inställning? Har många andra detta problem?
Dom bytte mainboard Äntligen har jag efter 16 dagar fått 3G - 3G+ uppkoppling. Anovo bytte mainboard på min Blade och nu fungerar den klockrent Detta gick utan problem på garantin,måste väl vara fler som har/haft detta problem!? Tack Anovo.....