Min Defy går inte att uppdatera

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av baldwin, 18 maj 2011.

  1. exionen

    exionen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    El-Giganten må vara billiga, men de har inte så mycket koll när det gäller vissa saker. Köpa TV hos dom, så är alltid den dyraste det enda som kommer funka för dina behov trots att du bara ska titta på nyheterna med den^^ Fast det gäller ju alla, så hör väl inte hit riktigt^^
     
    Last edited: 21 maj 2011
  2. Datoristen

    Datoristen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag beställde idag en Defy från El-Giganten (på nätet) trots allt. De var billiga (2590 kr och fri frakt) och man kan lämna in den för service i närmaste butik om det blir något fel på den. De har inte krånglat särskilt mycket för mig när jag reklamerat saker tidigare och det är ett klart plus.

    Hoppas att telefonen kommer att funka bra och att jag inte drabbas av högtalarproblemen. Skall nog ta och beställa ett extrabatteri innan sommarens friluftsäventyr också för att förlänga batteritiden. Dustin har det för 295 kr.
     
  3. baldwin

    baldwin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag orkade inte vänta på den tyska uppdateringen så nu har även jag petat in den svenska versionen av 2.2.2.

    Bra blev bättre! Och jäklar vad smidigt det gick att uppdatera :)

    Kan passa på att tipsa om den här: http://www.amazon.co.uk/dp/B004UR5ZPO/?tag=swedroid-21

    Fick hem den idag och är väldigt nöjd! Luren blev mycket skönare att hålla och så får den lite extra skydd om man skulle råka slänga den i backen.

    Nu väntar jag bara på skärmskyddet från Zagg också! (Hängslen och livrem ni vet ;) )
     
  4. Agge_

    Agge_ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,
    Jag köpte min Defy på NetOnNet den 29-03-2011 och nu vill jag få den utbytt mot en ny, mitt batteri vobblar och låter när man skakar den. Jag måste således flasha originalmjukvaran i den, men har naturligtvis glömt bort vilken version det var (vet att det var 2.1, icke svenska). Så om någon som köpt sin Defy på NetOnNet för ett tag sedan kan berätta vilket versionsnummer de har så kan jag flasha den innan jag får (förhoppningsvis) en ny.
    Tack!
     
  5. emptypockets

    emptypockets Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    LG G4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G4
    Info:
    Nova Launcher
    Borde väl räcka med att du flashar in officiell 2.2.2 Nordic? Så gjorde jag med min kompis franska Defy när vi skickade den till Anovo för reperation för högtalarproblemet och det var inga problem.
     
  6. Schappe

    Schappe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Sorry, jag försökte behärska mig men det gick inte:P

    Detta måste vara dagens i-lands problem.

    Du lär inte hitta en Defy utan vobbel. Klipp till en bit kraftig papp t.ex. av ett visitkort och lägg mellan batt o lock. Funkade bra för mig.

    M V H Peter
     
  7. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Dum fråga som jag ställer här.

    Hur uppdaterar man? OTA eller via program? Jag fattar det som via program, men i telefonen finns ett val för att uppdatera OTA. Jag har klickat där, men får svaret att det inte går att få kontakt med servern (vet inte om det hänger ihop med problemet att jag inte kan ladda ned från market heller, men surfa går bra både via wifi och 3g).
     
  8. Agge_

    Agge_ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För all del.
    Jag tycker det är värdelöst att man betalar tusentals kronor för en mobiltelefon där delarna inte ens passar med varandra. Jag har aldrig (och jag menar aldrig) haft en mobil, eller ens hållit i någon vad jag kan minnas, där batteriet inte sitter fast ordentligt. Kvalitetskänslan det inger lever ungefär upp med t-shirtarna på Khaosan Road..

    Hur kan man ens försvara att ett av de största elektronikföretagen håller denna låga standard på en, i övrigt, så lyckad mobil?

    Hur kan alla andra tillverkare sätta ihop sina telefoner utan glapp eller rassel?
    Detta undgår mitt förstånd. Läs ditt ovanstående inlägg en gång och försök att vara objektiv. Man måste alltså "Klippa till en bit kraftig papp t.ex. av ett visitkort och lägga mellan batteri o locket" efter att ha köpt en sprillans ny telefon, för att den ska betraktas som normalt skick. Är inte detta lite märkligt? Varför gör inte Motorola detta själva och befriar oss oskyldiga själar från denna McGuywer-gärning?

    Nåväl, jag har i varje fall fått svar på mina funderingar och vet nu att i stort sett varenda Defy som säljs har detta, enligt mig, fatala produktionsfel.

    Tack :)
     
  9. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Nja,vet inte om jag kan hålla med dig om att andra tillverkare lyckats med det.

    Jag vet inte hur gammal du är och hur många telefoner du haft genom tiderna men själv är jag 40+ och har haft VÄLDIGT många telefoner,i stort sett alla telefoner jag haft har någon form av knirr o knarr pga av dålig passform,på många har det räckt med den traditionella pappersbiten under batteriluckan medans andra har man fått leva med irritationen då det är i konstruktionen det låter.Det finns ju till o med telefoner som har så dålig passform på batteriet att telefonen stänger av sig om man inte fixar till det med en bit papper.

    Inte för att jag försvarar det absolut inte,jag tycker som du att det är bedrövligt att tillverkarna inte kan få passformen bättre på enheter man betalar tusentals kronor för men det jag vill säga är att Motorola INTE är ensamma om det.
     
  10. Schappe

    Schappe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    1: Jag försvarar inte Motorola men jag tycker att jag har andra, viktigare, saker att irritera mig på. T.ex. att tfn-f_n startar om sig titt som tätt.:(

    2: Min näst senaste tfn var en SE K530i som jag var väldigt nöjd med på det stora hela men som behövde en papplapp i bartterifacket för att luckan skulle sitta säkert.

    3: Inget ont som inte har något gott med sig.:P Tack vare glipan så får jag plats med en metallbit så att tfn kan fästas mot en magnet i bilen

    M V H Peter
     
  11. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Ja, alla telefoner verkar ha sina nackdelar. Och hittills tar jag hellre ngt glappande batteri och eventuellt att högtalaren går åt helvete, än de mjukvaruproblem jag har med galaxy S:en.

    Jag hade SE p910i och p990i innan, och fick ha papp på batteriet ;-) Och när batteriet var LITE dåligt (alltså från att det var hälften kvar), så började p990i starta om sig eller stänga av sig så fort man fick samtal.