Min Desire Z tappar kontakten till WiFi och vill då inte surfa alls.

Diskussion i 'Desire Z' startad av annek082, 1 feb 2011.

  1. annek082

    annek082 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som ovan, när jag är uppkopplad mot ett WiFi så funkar det bra ett tag, men efter någon timme så har den (alltid) tappat kontakten igen och då kan jag inte surfa alls. Inte på mobilabonnemanget heller.

    Jag har upptäckt att om jag då går in och kryssar ur WiFi och sedan kopplar på igen så funkar det igen.

    Men det är ju så sjukt störande.

    Någon som vet vad det kan bero på och som har en mer långsiktig lösning än att koppla ifrån och koppla på WiFi igen?

    För att minska antalet frågor ska jag även tillägga att det är likadant mot olika WiFi, inte bara vårt hemmanät...
     
  2. Poptot

    Poptot Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Jag har aldrig upplevt detta på min DZ och jag har haft den i ca. en och en halv månad.
    Gå tillbaka dit där du köpte den och fråga dom. Annars är det väl bara att skicka in den på service
     
  3. annek082

    annek082 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, någon annan som haft problemet och hittat en lösning?
     
  4. MANSMASHER

    MANSMASHER Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem. Det och tangentbordsbuggen att ÅÄÖ ger versaler kom när jag uppdaterade så jag är övertygad om att det är en mjukvarugrej.

    Jag hittade en gömd meny under inställningar>trådlöst>wifi-inställningar, väl där kan man trycka på meny och välja avancerat. Där finns elternativ för WiFi Policy.
    Jag laborerar lite med det och jag tror inte jag har tappat internet sen jag valde alternativet "efter 15 minuter". Jag tänker tyvärr inte på att följa upp det ordentligt mer än just när det händer.

    Du kankse kan prova och se om det hjälper dig.
     
  5. MANSMASHER

    MANSMASHER Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det är tydligen en kändis. Jag googlade lite snabbt på det och en Teomor hade skrivit i ett annat forum http://www.htcdesirezforum.com/troubleshooting/wifi-sleep-policy-issue-new-bug/

    Skriv tillbaka om hur det fungerar för dig.